دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ویدئوی قابلیت‌‌های مدل هوش مصنوعی «جمنای» جعلی از آب درآمد

ویدئوی قابلیت‌‌های مدل هوش مصنوعی «جمنای» جعلی از آب درآمد
بلومبرگ ادعا می‌کند گوگل در ویدیوی نمایش قابلیت‌های چند وجهی «جمنای»، این مدل هوش مصنوعی را بیش از حد توانمند نشان داده است.
کد خبر : 883705

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مدل جدید هوش مصنوعی جمنای (Gemini AI) گوگل پس از شروع به کار خود در روز گذشته با استقبال زیادی مواجه شد.

بلومبرگ ادعا می‌کند گوگل در ویدیوی نمایش قابلیت‌های چند وجهی «جمنای»، این مدل هوش مصنوعی را بیش از حد توانمند نشان داده است.

کاربران ممکن است پس از اینکه متوجه شدند تاثیرگذارترین نسخه نمایشی جمنای تقریبا ساختگی است، اعتماد کمتری به فناوری یا یکپارچگی این شرکت داشته باشند.

اصلی ترین نسخه نمایشی جمنای در روز گذشته به یک میلیون بازدید رسید. دموی جالب توجه برخی از تعاملات مورد علاقه ما با جمنای را برجسته می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه مدل چند وجهی (یعنی درک و ترکیب زبان و درک بصری)می‌تواند انعطاف پذیر باشد و به انواع ورودی ها پاسخ دهد. در این ویدیو، جمنای ظاهراً تصاویر را تشخیص می‌دهد و به سرعت به سؤالات پاسخ می‌دهد.

زمانی که روی توضیح ویدیو در یوتیوب کلیک کنید، با عبارت زیر روبه‌رو می‌شوید: در این ویدیو به دلیل اهداف، میزان تأخیر کاهش یافته و خروجی‌های جمینب برای اختصار، کوتاه شده‌اند.

به گفته بلومبرگ، گوگل اعتراف کرده است که اتفاقات ویدیو همراه با پرامپت‌های صوتی در لحظه رخ نداده‌اند. گوگل به‌جای این‌کار، از تصاویر ثابت از فیلم خام استفاده کرده و سپس پرامپت‌های متنی نوشته که جمنای به آن‌ها پاسخ داده است. بنابراین رویکرد گوگل با آنچه در ویدیو می‌بینیم کاملاً متفاوت است.

پرامپت مهارتی است که با کمک آن می‌توانیم با هوش مصنوعی ارتباط برقرار کنیم و راحت‌تر، سریع‌تر و دقیق‌تر به اهداف خود برسیم و همچنین خروجی مدنظرمان را از هوش مصنوعی دریافت کنیم.

با دیدن ویدیو فکر می‌کنید که یک کاربر درحال صحبت با جمنای است و هوش مصنوعی گوگل در لحظه به صحبت‌ها پاسخ می‌دهد، درحالی‌که در واقعیت چنین اتفاقاتی رخ نداده‌اند و با عملکرد تقریباً مشابه دیگر مدل‌های هوش مصنوعی موجود در بازار روبه‌رو هستیم.

اگر بخواهیم کمی منصفانه به موضوع نگاه کنیم، اکثر شرکت‌ها ویدیوهای نمایشی را ویرایش می‌کنند تا مشکلات فنی درون آن‌ها نمایش داده نشوند. 

طبق ادعای خبرنگار بلومبرگ، گوگل برای پنهان‌کردن این موضوع که جمنای از مدل جی‌پی‌تی شرکت اوپن‌ای‌آی عملکرد ضعیف‌تری دارد، تصمیم به انتشار چنین ویدیویی گرفته است. البته گوگل چنین موضوعی را رد می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته