دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ناسا اسرار سیاره یخی را افشا می‌کند

ناسا اسرار سیاره یخی را افشا می‌کند
اورانوس، هفتمین سیاره منظومه شمسی بیرونی بیش از ۳ میلیارد کیلومتر از زمین فاصله دارد و سطح پوشیده از یخ یکی از اسرار منظومه شمسی است.
کد خبر : 882886

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از کانورسیشن، اورانوس، هفتمین سیاره منظومه شمسی بیرونی بیش از ۳ میلیارد کیلومتر از زمین فاصله دارد و قطر آن ۴ برابر زمین، با ۱۵ برابر جرم و ۶۳ برابر حجم است.

اورانوس که بیش از ۳۵ سال است که توسط هیچ فضاپیمایی مورد بازدید قرار نگرفته، در یکی از کم‌کاوش‌ترین مناطق منظومه شمسی قرار گرفته است. اگرچه دانشمندان از رصد‌های تلسکوپی زمان پرواز وویجر ۲ در سال ۱۹۸۶ نکته‌هایی درباره آن آموخته‌اند اما، این سیاره همچنان یک معما است.

اورانوس و نپتون، هشتمین سیاره از خورشید، بسیار متفاوت از بقیه هستند؛ هر دو غول یخی هستند که عمدتاً از ترکیباتی مانند آب، یخ، آمونیاک و متان تشکیل شده‌اند و میانگین دمای آن‌ها بین منفی ۳۲۰ تا منفی ۳۵۰ درجه فارنهایت (منفی ۲۱۲ سانتی‌گراد) است.

از طریق اکتشافات اخیر سیارات فراخورشیدی خارج از منظومه شمسی که تریلیون‌ها مایل دورتر هستند، ستاره شناسان دریافتند که غول‌های یخی در سراسر کهکشان قرار گرفته‌اند و درک ما از شکل گیری و تکامل سیاره‌ها را به چالش می‌کشند. اگر ناسا موفق به مأموریت کشف این سیاره شود، می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در مورد تشکیل و تاریخچه اورانوس و طبقه‌بندی آن بدست آورد.

این مأموریت می‌تواند با استفاده از ابزار‌های پیشرفته فضایی پیشرفته انجام شود. با بررسی ترکیب شیمیایی جو و اکتشاف سطح یخی آن، می‌توان اطلاعاتی درباره تکامل منظومه شمسی و شرایط محیطی این سیاره به دست آورد.

همچنین، محققان می‌توانند بررسی کنند که آیا آب در سطح اورانوس وجود دارد یا خیر و بدانند که آیا این سیاره ممکن است شرایطی مساعد برای حیات داشته باشد یا نه.

این مأموریت همچنین می‌تواند به عنوان کلید در جهت یافتن به پاسخ‌های بزرگتر درباره تشکیل و تکامل سیارات در منظومه شمسی عمل کند. با درک بهتر این سیاره یخی، می‌توان اطلاعات ارزشمندی در زمینه شناخت و بررسی سیاراتی مشابه در سایر سیستم‌های خورشیدی به‌دست آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته