دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ماهواره کره شمالی به مدار زمین رسید

ماهواره کره شمالی به مدار زمین رسید
بررسی مقامات دفاعی کره شمالی نشان می‌دهد، ماهواره‌ای که به تازگی به مدار زمین پرتاب شده با موفقیت در موقعیت تعریف شده خود مستقر شده است.
کد خبر : 880851

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، به گفته نمایندگان کره جنوبی، کره شمالی کمک‌های روسیه را برای پرتاب ماهواره دریافت کرده است. این ادعا به تازگی توسط یک کمیته دولتی در کره جنوبی بررسی شده است.

به گفته نمایندگان، این کمک‌ها مربوط به فناوری‌های پیشرفته موشک‌ها و ماهواره‌ها هستند. ابعاد دقیق این کمک‌ها هنوز مشخص نیست اما ادعا می‌شود که این محموله‌ها، راه‌اندازی ماهواره‌های کره شمالی را قوی‌تر و موثرتر نموده‌اند.

نمایندگان کره جنوبی همچنین ادعا می‌کنند که این کمک‌ها در قبال بهره‌برداری و استفاده از تکنولوژی‌ها و دانش‌های کره شمالی در زمینه هسته‌ای و موشکی ارائه شده‌اند.

این اطلاعات نسبت به نقش روسیه در توسعه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی موضوع جدیدی نیست. قبلاً نیز شایعاتی در این رابطه مطرح شده بود اما تا به حال واقعیت دقیق این کمک‌ها تأیید نشده بود.

برخی تحلیل‌گران، ادعای کمک‌های روسیه به کره شمالی را به عنوان نشانه‌ای از افزایش همکاری بین دو کشور در زمینه نیروی هوافضایی و فناوری‌های مربوطه دانسته‌اند. همچنین، این ادعاها نشان می‌دهند که کره شمالی در تلاش است تا در عرصه فضا و همچنین در زمینه‌های نظامی رشد و کمک‌های خارجی را متوقف کند.

به هر حال، هنوز اطلاعات کافی برای تأیید این ادعاها وجود ندارد و قضاوت نهایی می‌تواند پس از بررسی و تحقیقات بیشتر داده شود.

پرتاب ماهواره روز سه‌شنبه سومین تلاش کره شمالی پس از دو تلاش ناموفق و نخستین تلاش از زمان سفر کیم جونگ اون، رهبر این کشور به روسیه در ماه سپتامبر بود که طی آن ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه وعده کمک به پیونگ یانگ در ساخت ماهواره‌ها را داد.

به گفته یو سانگ بوم، یکی از اعضای کمیته اطلاعات پارلمانی کره جنوبی، پس از گفتگو بین رهبران، کره شمالی داده‌هایی را در مورد وسایل پرتابی که در دو پرتاب ماهواره قبلی استفاده شده بود، ارسال کرد و روسیه نیز تحلیل خود از این داده‌ها و دلایل شکست را ارائه کرد.

وی با اشاره به قول علنی پوتین برای کمک به پرتاب ماهواره کره شمالی و تبادل اطلاعات بین پیونگ یانگ و مسکو به خبرنگاران گفت: در مورد موفقیت پرتاب سوم، سرویس اطلاعات ملی ارزیابی کرده که روسیه کمک‌هایی به این کشور ارائه کرده است.

یون کون یونگ، یکی دیگر از اعضای کمیته گفت، پرتاب اخیر موفقیت آمیز بوده و ماهواره وارد مدار شده است و کره شمالی می‌تواند ماهواره‌های بیشتری را پرتاب کند و سال آینده آزمایش هسته‌ای انجام دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته