دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جان گرفتن صنعت فضایی در دولت سیزدهم؛

از دستیابی به مدار ۷۵۰ کیلومتری تا احیای زیست فضا +فیلم

از دستیابی به مدار ۷۵۰ کیلومتری تا احیای زیست فضا +فیلم
تصویب سند ۱۰ ساله فضایی، ۱۲ پرتاب موفق فضایی، دستیابی به مدار ۷۵۰ کیلومتری و احیای زیست فضا از جمله اقدامات و دستاورد‌های حوزه فضایی در دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی است.
کد خبر : 915322

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اقدامات دولت سیزدهم به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید در حوزه صنعت فضایی، با ازسرگیری برگزاری جلسات شورای عالی فضایی بعد از ۱۱ سال تأخیر آغاز شد و توانست با دو ماهواره «پارس-۱» و «خیام»، اجرای پرتاب‌های بین‌المللی را عملیاتی و با «ثریا» تا مدار ۷۵۰ کیلومتری، رکوردشکنی کند.

با برگزاری مجدد این جلسات و تأکید ویژه رئیس جمهور شهید بر ارتقاء صنعت فضایی، سند ۱۰ ساله فضایی (۱۴۰۱ تا ۱۴۱۰) در آخرین جلسه شورای عالی فضایی، مصوب شد که اساس آن هدف‌گذاری کشور در حوزه صنعت فضایی و تبدیل‌شدن به یکی از کشور‌های صادرکننده خدمات صنعت فضایی است.

در ادامه ویدئویی از اقدامات و دستاوردهای حوزه فضایی در دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی را مشاهده می‌کنید:

 
در دو سال نخست فعالیت دولت سیزدهم ۱۱ پرتاب ماهواره ثبت شده که معادل تعداد پرتاب‌ها در ۱۰ سال قبل از این دولت است. تعداد ماهواره‌های در حال ساخت در ابتدای دولت سیزدهم، ۸ عدد بود که در پایان ۱۴۰۱ این تعداد به ۱۲ ماهواره و تا پایان ۱۴۰۲ تعداد ماهواره‌های در دست ساخت به عدد ۳۰ رسید.
 
از دستیابی به مدار ۷۵۰ کیلومتری تا احیای زیست فضا +فیلم

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته