دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان محقق شد؛

طراحی و تولید سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات حفاری در کشور

طراحی و تولید سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات حفاری در کشور
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان با طراحی و تولید سامانه‌های جامع هوشمند جمع‌آوری اطلاعات حفاری، زمینه را برای توسعه صنایع نفتی و بی‌نیازی از واردات فراهم کردند.
کد خبر : 873131

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رشید معموری، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به تولید سامانه‌های هوشمند در حوزه حفاری عنوان کرد: طراحی و تولید سامانه‌های جمع آوری اطلاعات حفاری اکنون توسط این شرکت دانش‌بنیان دنبال می‌شود تا نیاز داخلی به واردات را تامین کند.

وی افزود: علیرغم مشکلات داخلی خوشبختانه توانستیم ۱۰ دستگاه را مطابق با استاندار‌های بین المللی بسازیم و به شرکت ملی حفاری ایران تحویل دهیم. در این مدت نسبت به بومی سازی برخی از ابزار‌های درون چاهی PLT نیز اقدام کردیم.

معموری درباره یونیت‌های نمودارگیری از گل حفاری و سامانه‌های دریافت اطلاعات تولید چاه‌های نفت توضیح داد: این سامانه‌ها، اطلاعات مورد نیاز در حفاری را به متخصصان می‌دهد و آن‌ها می‌توانند به درستی تصمیم گرفته و عملیات حفاری و تعمیر چاه‌های نفت و گاز را به خوبی انجام دهند.

این فعال فناور با اشاره به صرفه جویی بالای حاصل از تولید یونیت‌های نمودارگیری و تجهیزات درون‌چاهی PLT گفت: محصولات این شرکت نمونه داخلی ندارد و بومی سازی این محصولات، کاهش قیمت، خدمات سریعتر و ایجاد اشتغال را به همراه دارد. این در حالی است که قیمت هر دستگاه یونیت نمودارگیری بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار دلار و هر ست PLT حدود یک میلیون دلار است و تحریم و هزینه‌های بالای خرید آن از خارج از کشور از مشکلات کارفرمایان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته