دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

منظومه استارلینک در یک قدمی تکامل؛ ۲۲ ماهواره به مدار زمین رفت

منظومه استارلینک در یک قدمی تکامل؛ ۲۲ ماهواره به مدار زمین رفت
شرکت فضایی اسپیس‌ایکس در تازه‌ترین ماموریت خود ۲۲ ماهواره اینترنتی را به منظور تکمیل کردن منظومه خود به مدار زمین فرستاد.
کد خبر : 870647

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، شرکت فضایی اسپیس‌اکس ساعاتی پیش ۲۲ ماهواره اینترنتی استارلینک را استفاده از موشک فالکون‌۹ از پایگاه فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به مدار فرستاد.

این مأموریت، یکی از مراحل ضروری در برنامه استارلینک است که هدف آن فراهم کردن اینترنت سریع و قابل دسترس به مناطقی دورافتاده روی زمین است. این ماهواره‌ها از نوع ماهواره‌های با وزن و ابعاد کوچک بوده و در ارتفاع بالا و به صورت مستقل در مدار قرار می‌گیرند.

نخستین بخش موشک فالکون‌۹ طبق برنامه‌ریزی انجام شده، ۸.۵ دقیقه پس از پرتاب برای فرود عمودی در یک سکوی شناور و بی‌سرنشین به زمین بازگشت. هدف نهایی این منظومه، فراهم کردن ارتباط اینترنتی گسترده در سراسر جهان و به ویژه افرادی است که از دسترسی به اینترنت سریع و پایدار محروم هستند.

مأموریت فرستادن این ماهواره‌ها توسط شرکت فضایی اسپیس‌ایکس با موفقیت انجام شد و تمامی ماهواره‌ها با موفقیت وارد مدار شدند. این ماهواره‌ها در طی مدت زمانی قابل قبولی (حدود ۶۵ دقیقه)، توانستند به مکان دقیق خود در مدار برسند و عملکرد صحیح خود را آغاز کنند.

با افزایش تعداد ماهواره‌ها در شبکه استارلینک، امکان ارائه اینترنت با سرعت بالا و پوشش گسترده‌تر برای کاربران در سرتاسر جهان بیشتر می‌شود. این امر می‌تواند ارتباط و ارائه خدمات اینترنتی به مناطقی دورافتاده و مناطقی که با مشکل فشار زیاد جمعیتی روبرو هستند را بهبود بخشد.

از طرف دیگر، این موفقیت‌های شرکت فضایی اسپیس‌ایکس در حوزه ارسال ماهواره‌ها به مدار و فعالیت‌های مربوط به فضا اهمیت بالایی دارد؛ این فعالیت‌ها نشانگر پیشرفت و نوآوری این شرکت و کمک به رشد و توسعه تکنولوژی در حوزه فضا هستند.

مأموریت اخیر، هفدهمین مأموریت شرکت فضایی اسپیس‌ایکس در سال جاری میلادی بود.

طبق توضیحات این شرکت، دهمین پرتاب و فرود برای نخستین مرحله فالکون‌۹ نیز به ثبت رسید؛ رکورد استفاده مجدد از موشک این شرکت هفده پرواز است که توسط دو تقویت کننده مختلف نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته