تقویم نمایشگاهی مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری بهروزرسانی شد
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمایتهای حضور در نمایشگاههای بینالمللی، اعزام هیئت تجاری، پذیرش و غرفههای ملی در نمایشگاههای معتبر و بزرگ جهانی، از طرف مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری از مسیر کریدور صادرات به شرکتها ارائه میشود.
توسعه بازار بینالملل برای هر کسبوکاری از روشهای مختلف امکانپذیر است. یکی از روشهای مفید فایده برای اکثر شرکتها و کسبوکارها، حضور بین دیگر رقبای حوزه صنعتیشان در سطح بینالملل است. اساساً محل تجمع شرکتهای مهم و مطرح هر حوزه، نمایشگاههای معتبر جهانی است. از این رو از حضور شرکتها در اینگونه نمایشگاهها با هدف ایجاد شبکه قوی از همکاران برای تکمیل زنجیره تولید، ارائه آخرین دستاوردها و محصولات تولیدی توسط شرکتها، آشنایی با خریداران و برگزاری انواع جلسات B۲B و B۲G، شناخت بازار کشور مقصد و …حمایت میشود.
تاکنون بیش از ۴۰۰ شرکت در غرفههای بینالمللی که توسط مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری برگزار شده شرکت کردهاند. این غرفهها در نمایشگاههایی برگزار میشوند که کشور برگزارکننده علاوه بر اینکه مقصد صادراتی ایران است، درگاه صادرات به دیگر کشورها نیز باشد. همچنین شاخصهایی مثل متراژ نمایشگاه، تعداد غرفهداران، تعداد غرفههای بینالمللی دیگر کشورها، تعداد بازدیدکنندگان عمومی و تخصصی نیز برای برگزاری پاویون ملی مدنظر قرار میگیرد.
این شاخصها با هدف بالا بردن بازدهی حضور در نمایشگاه برای شرکتها در نظر گرفته میشود. در سال ۱۴۰۲ برگزاری تعداد ۱۶ غرفه ملی در حوزههای زیر برنامهریزیشده که تعدادی از آنها برگزار و بقیه در دست اقدام است.
چنانچه شرکتها خروجی مثبتی از غرفه داشته باشند، چهار ماه بعد به همان کشور اعزام میشوند. همچنین مراحل پیگیری تفاهمنامههای منعقدشده در این برنامه اعزام تا رسیدن به هدف نهایی دنبال میشود.
دیگر برنامههای توسعه بازار بینالملل شامل اعزام و برگزاری نشستهای B۲B، پذیرش هیئت تجاری، حمایت از حضور مستقل در نمایشگاهها نیز برای شرکتها تدارک دیده شده است. هر یک از این برنامهها طبق شاخصهای معین برای تعدادی از نمایشگاهها اعلام و برگزار میشود.
انتهای پیام/