دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دایرةالمعارف دانش‌بنیان‌ها ۲۴؛

اشتغال فناورانه چیست؟

اشتغال فناورانه چیست؟
بیش از یک دهه از فعالیت دانش‌بنیان‌ها در کشور می‌گذرد و نشان می‌دهد توسعه فناوری باعث ایجاد اشتغال شده است.
کد خبر : 869836

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروزه فناوری به‌سرعت در حال رشد و گسترش است که مشاغل متعددی را در همه بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی ایجاد می‌کند که اشتغال نیاز به داشتن تخصص لازم در زمینه فناوری است.

یکی از عمده‌ترین شرایط توسعه در فناوری اطلاعات وجود نیروهای متخصص و کارآمد است، کمبود این نیروها عامل اصلی در عدم توسعه فناوری محسوب می شود. همچنان می‌دانیم طی چند سال اخیر کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته به‌طور مستمر به دنبال جذب نیروهای مرتبط با فناوری از سایر کشورهای جهان هستند.

با افزایش فناوری در برد وسیع با استفاده از شبکه‌های گسترده جهانی، تمام حوزه‌‌های کاری کشورها اعم از علمی، صنعتی، کشاورزی، صنایع‌دستی و خدماتی قادر خواهند بود با ارائه محصولات و توانمندی‌های خود در سایت‌ها سهم منابعی از تجارت جهانی را به خود اختصاص دهند و با به دست آوردن بازار محصولات خود در جهان رونق اقتصادی همراه با ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در کشورها به وجود آورند.

همچنین استفاده از اینترنت موجب آگاهی از توانمندی‌های صنعتی، علمی و خدماتی خواهد شد و فرصت‌های کاری را برای اهالی در تمام نقاط فراهم می‌آورد.

تغییر و تحولات شغلی اعمال‌شده از فناوری اطلاعات موجب شکل‌گیری روش‌های سازمانی و مدیریتی نوین خواهد بود. می‌توانیم به ایجاد سازمان‌های مجازی و مدیریت از راه دور اشاره کنیم.

مدیریت از راه دور به مجموعه خدمات مدیریتی اطلاق می‌شود که از راه دور انجام می‌پذیرد. مدیر می‌تواند با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات وظایفی همچون برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، هدایت و تأمین منابع و کنترل را اجرا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته