دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

احیای صنعت بذر به کمک فناوری‌های جدید

احیای صنعت بذر به کمک فناوری‌های جدید
کشاورزی یکی از صنایع بسیار مهم در جهان محسوب می‌شود که تأمین‌کننده امنیت غذایی است و در این میان صنعت بذر با اصلاح گونه‌های گیاهان و تطبیق آن‌ها با شرایط کم‌آبی و ... نقش مهمی در کشاورزی دارد.
کد خبر : 869634

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دولت چین در تلاش است با کمک فناوری‌های نوین و بر اساس پیشرفت مرحله‌ای فعلی، صنعت بذر را بیشتر ترویج دهد و محصولاتی جدید را در راستای تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین تولید کند.

ژنگ یانده (Zeng Yande)، یکی از مقامات وزارت کشاورزی و امور روستایی چین که در پروژه احیای صنعت بذر فعال است در این‌باره گفت: کشت منابع ژرم پلاسم با کیفیت، ترویج نوآوری‌ها در صنعت بذر و حمایت از شرکت‌های پیشرو در این بخش را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و قطعاً استفاده از فناوری‌های جدید، پیشرفت ما در این زمینه را تسریع خواهد کرد.

ژنگ افزود: در آینده علاوه بر ارتقای توانمندی‌های فناورانه، تلاش‌هایی برای بهبود ظرفیت پایه‌های صنعت بذر و افزایش حفاظت از مالکیت معنوی در این صنعت انجام خواهد شد.

به گزارش آنا، مجموعه‌ای از اقدامات در این راستا پیش‌بینی شده‌اند که از آن جمله می‌توان به انتشار فهرست منابع ژرمو پلاسم کشاورزی در دسترس برای استفاده، تسریع در پرورش دسته‌ای از گونه‌های گیاهی مورد نیاز فوری، و همچنین حمایت از توسعه شرکت‌های پیشرو و پلت‌فرم‌های فعال در این صنعت، اشاره کرد.

در خاتمه گفتنی است با توجه به تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین که قطعاً حوزه کشاورزی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، شناسایی و بهره‌برداری از محصولات و بذرهای مقاوم در برابر کم‌آبی و خشک‌سالی می‌تواند کلید عبور از این بحران بوده و ما را قادر سازد در شرایط دشوار ناشی از تغییرات آب و هوایی بتوانیم غذای ۸ میلیارد انسان را همچنان فراهم کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته