دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اجبار جدید گوگل؛

تولید محتوا توسط هوش مصنوعی در انتخابات باید اطلاع‌رسانی شود

تولید محتوا توسط هوش مصنوعی در انتخابات باید اطلاع‌رسانی شود
گوگل اعلام کرد که اگر تبلیغات سیاسی حاوی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی باشد، برای همه تبلیغ‌کنندگان انتخاباتی اجباری است که یک افشای شفاف داشته باشند.
کد خبر : 867001

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، گوگل افشای محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را برای تبلیغ‌کنندگان انتخاباتی اجباری می‌کند.

این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد که از اواسط نوامبر اگر تبلیغات سیاسی حاوی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی باشد، برای همه تبلیغ‌کنندگان انتخاباتی اجباری است که یک افشای شفاف و آشکار داشته باشند.

گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرد: «این سیاست در مورد محتوای تصویری، ویدیوئی و صوتی در سراسر پلتفرم‌های خود اعمال می‌شود.»

رونق پذیرش هوش مصنوعی مولد فرصت‌هایی را برای استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی برای ایجاد محتوایی مانند اسکریپت برای فیلم‌ها و حتی ویدئو، تصاویر و صدا برای تبلیغات ایجاد کرده است.

دیپ‌فیک‌هایی که توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی ایجاد می‌شوند، مرز‌های بین واقعیت و خیال را محو می‌کنند و تشخیص واقعی از جعلی را برای رای‌دهندگان دشوار می‌کنند.

شرکت امنیت سایبری «ماندیانت» (Mandiant) که متعلق به گوگل است، ماه گذشته گفت: «در سال‌های اخیر شاهد استفاده فزاینده از هوش مصنوعی برای انجام کمپین‌های اطلاعاتی دستکاری آنلاین بوده‌ایم، اگرچه استفاده از این فناوری در سایر نفوذ‌های دیجیتالی تاکنون محدود بوده است.»

به گفته ماندیانت، هوش مصنوعی مولد، گروه‌هایی با منابع محدود را قادر می‌سازد تا محتوای با کیفیت بالاتر را در مقیاس تولید کنند.

گوگل به دلیل اطلاعات نادرست در پلتفرم‌های خود مورد انتقاد قرار گرفته و به‌روزرسانی‌هایی را برای اقدامات خود منتشر کرده است، زیرا ایالات متحده رئیس‌جمهور بعدی خود را در نوامبر سال آینده انتخاب می‌کند.

غول تبلیغات و موتور‌های جست‌وجو گفت: «هر محتوای مصنوعی که با ادعا‌های مطرح شده در آگهی مرتبط نباشد، از الزامات افشا معاف خواهد بود.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته