۳ غول فناوری گزارشی از افزایش درآمد خود را ارائه میدهند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، غولهای فناوری ایالات متحده میتوانند به کاهش سرعت یک ساله کسبوکارهای ابری خود پایان دهند، زیرا نشانههایی از انعطافپذیری اقتصادی، مشتریان را تشویق میکند تا هزینههای فناوری را افزایش دهند، در حالی که افزایش تبلیغات دیجیتال نیز به سودرسانی کمک میکند.
مایکروسافت، آلفابت و متا تا هفته آینده درآمد شرکت خود را گزارش میدهند تا نتایج خوشبینی نسبت به هوش مصنوعی را نشان دهند.
به گفته کینگزلی کرین، تحلیلگر «کانکرود جنیوتی» (Canaccord Genuity) «ما فقط به دنبال معیارهایی هستیم که به افزایش جذب کاربر برای پیشنهادات مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره میکند، با این ایده که آنها درآمد معنیداری بیشتری ایجاد خواهند کرد. این چهار شرکت در سال جاری هوش مصنوعی را به شدت در محصولات خود ادغام کردهاند، به این امید که چرخه رشد بعدی صنعت را هدایت کنند، اما این تلاشها زمان میبرد تا نتیجه دهد.»
به گفته تحلیلگرانی که در نظرسنجی «رفینیتیو» (Refinitiv) شرکت کردهاند، آمازون و آلفابت احتمالاً کمترین رشد خود را برای کسبوکار رایانش ابری به ترتیب با ۹.۸ و ۲۴.۴ درصد گزارش خواهند کرد. در همین حال انتظار میرود که مایکروسافت با ۱۳.۷ درصد رشد کند. با این حال، بسیاری از تحلیلگران معتقدند این روند در حال تغییر است.
نظرسنجی اخیر از بیش از ۱۵۰ خریدار فناوری سازمانی نشان داد که بیش از چهار پنجم آنها پروژههای مرتبط با هوش مصنوعی مولد را تامین مالی میکنند و به طور کلی انتظار دارند که هزینههای فناوری اطلاعات در سال جاری طی سال ۲۰۲۲ افزایش یابد.
برای پلتفرمهای متا و صاحب فیسبوک، انتظار میرود که درآمد با سریعترین سرعت خود در ۶ فصل گذشته به لطف افزایش بازار تبلیغات دیجیتال رشد کند، زیرا مخارج مصرفکننده همچنان زیاد است.
به گفته تحلیلگران برنشتاین «اگر فضای تبلیغات دیجیتال مانند سوار شدن بر یک ترن هوایی است، ما بخش خستهکننده و سخت کار را به پایان رسیدهایم و به آرامی در حلقههای زنجیره بالا میرویم.»
بازیابی بازار تبلیغات دیجیتال به آلفابت کمک کرده که از هرگونه از دست دادن معنی دار سهم بازار برای بینگ مایکروسافت با هوش مصنوعی جلوگیری کند. انتظار میرود آلفابت رشد درآمدی ۴.۵ درصدی را در دوره آوریل تا ژوئن گزارش دهد که بهترین رشد در سه فصل اخیر است.
به اعتقاد تحلیلگران «جستوجوی گوگل ظاهراً از ریسک سهم بازار به ریسک درآمدزایی تغییر کرده است، اما با توجه به اینکه سهم جستوجو سالم به نظر میرسد، گوگل ممکن است فوریت کمتری برای ادغام نتایج مدل زبانی بزرگ در جستوجوهای تجاری داشته باشد.»
لازم به ذکر است؛ مایکروسافت و آلفابت نتایج فصلی را در ۲۵ جولای، متا در ۲۶ جولای و آمازون در ۳ آگوست گزارش خواهند کرد.
انتهای پیام/