دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی؛

زمان برگزاری پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) اعلام شد

زمان برگزاری پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) اعلام شد
مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) زمان برگزاری پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) را اعلام کرد.
کد خبر : 859602

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی صفاری‌نیا مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) اظهار کرد: پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) در مهرماه سال جاری با حضور مسئولان علم و فناوری، دانشمندان و فناوران، اصحاب رسانه و نقش‌آفرینان زیست‌بوم علم و فناوری از سرتاسر جهان برگزار می‌شود.

وی افزود: هفته جایزه مصطفی(ص) هر دو سال یکبار همزمان با میلاد حضرت رسول اکرم(ص) در هفته وحدت برگزار می‌شود که پنجمین دوره آن ۶ تا ۱۲ مهرماه سال جاری در ایران برگزار می‌شود. بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)  قصد دارد تا با برگزاری برنامه‌های متعدد علمی و ترویجی با حضور مهمانان برجسته بین‌المللی، علم و فناوری را در هفته وحدت به نام رسول گرامی اسلام به اهتزاز درآورد.

مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) اضافه کرد: پنجمین آیین اعطای جایزه مصطفی(ص) روز دهم مهرماه سال جاری در اصفهان برگزار خواهد شد. این نخستین باری است که اصفهان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تمدن اسلامی، میزبان جایزه مصطفی خواهد بود. استانداری اصفهان با همراهی سایر نهاد‌های آن استان شامل شهرداری، بنیاد ملی نخبگان، شرکت فولاد مبارکه، اتاق بازرگانی و... میزبان پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) هستند.

صفاری‌نیا بیان کرد: به‌منظور تجلیل از دانشمندانی برجسته، جایزه مصطفی(ص) به‌عنوان یکی از نماد‌های شایستگی علمی در جهان در سال ۱۳۹۱ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده؛ این جایزه به اثری نوآورانه در مرز‌های دانش تعلق می‌گیرد که توسط افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد.

وی ادامه داد: این جایزه تاکنون به ۱۴ برگزیده از جهان اسلام در ۱۴ دوره آیین اعطا شده است. برگزیدگان جایزه علاوه بر لوح و مدال با دریافت مبلغ ۵۰۰ هزار دلار که از محل خیرین و موقوفات علم و فناوری تأمین‌شده، در مراسمی با حضور دانشمندان و فرهیختگانی از کشور‌های مختلف، مورد قدردانی قرار می‌گیرند.

مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) مطرح کرد: جایزه مصطفی(ص) در بیانیه پانزدهمین مجمع عمومی کمیته همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک)، مورد قدردانی وزرای علوم کشور‌های اسلامی قرار گرفته و توجه مجامع جهانی رسانه‌ای و علمی به این جریان علمی-فرهنگی جلب شده است.

صفاری‌نیا بیان کرد: بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با چشم‌انداز گسترش صلح، امنیت و رفاه بشریت، فعالیت خود را آغاز کرده و در میان بیش از یک هزار و ۱۴۰۰ جایزه علمی که گفتمان غرب را سرلوحه خویش قرار داده‌اند، مأموریت «هم‌افزایی و ارتقای ظرفیت فعالین علم، فناوری و نوآوری» در جهان اسلام را مبنای عمل قرار داده و برای تحقق آن، شناسایی و تجلیل از دانشمندان برجسته و زمینه‌سازی برای توسعه تعاملات پژوهشگران و نیز افزایش همکاری و هم‌افزایی کشور‌های اسلامی در حوزه‌های علم و فناوری را با تأکید بر فناوری‌های پیشرفته در دستور کار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته