دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«چت جی‌پی‌تی» هفته آینده به اندروید می‌آید

«چت جی‌پی‌تی» هفته آینده به اندروید می‌آید
دو ماه پس از عرضه «چت جی‌پی‌تی» در سیستم عامل «آی‌اواس»، کاربران اندروید هم می‌توانند این ویژگی را دریافت کنند.
کد خبر : 859304

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دو ماه پس از عرضه «چت جی‌پی‌تی» (ChatGPT) در «آی‌اواس» (iOS)، کاربران اندروید هم می‌توانند این ویژگی را دریافت کنند.

البته هر کاربر موبایلی می‌تواند از طریق رابط وب به چت جی‌پی‌تی یا دیگر ابزارهای «اوپن‌ای‌آی» (OpenAI) دسترسی داشته باشد، اما تجربه نشان داده که یک برنامه اختصاصی بسیار جذاب‌تر خواهد بود. کاربران آیفون در هفته اول نیم میلیون بار آن را دانلود کردند و همه را تحت تاثیر قرار دادند تا اینکه تردز به میدان آمد.

به نظر می‌رسد که اپلیکیشن چت جی‌پی‌تی در اندروید از نظر عملکرد کم و بیش مشابه نسخه آی‌اواس است، به این معنی که تمام ویژگی‌های نسخه تحت وب را ندارد. کاربران باید بتوانند مکالمات و اولویت‌های خود را در بین دستگاه‌ها همگام‌سازی کنند.

رقابت جهانی نوآوری برای استارت‌آپهای فینتک

البته این دو سیستم عامل کاملا یکسان نخواهند بود، زیرا این دو سیستم عامل موبایل از بسیاری جهات با یکدیگر تفاوت دارند. به عنوان مثال، اضافه شدن «سیری» (Siri) و دیگر قابلیت‌ها در ماه ژوئن به برنامه آی‌اواس به وضوح تغییری ایجاد نخواهد کرد، اما به احتمال زیاد کاربران اندروید چیزی مشابه دریافت خواهند کرد.

به گفته اوپن‌ای‌آی در توییتر «برنامه اندروید هفته آینده برای کاربران عرضه خواهد شد، احتمالاً ابتدا در ایالات متحده ارائه می‌شود. هیچ برنامه‌ای برای کشور‌های دیگر هنوز ذکرشده است، اما این احتمال وجود دارد که پس از چند هفته یا چند ماه دنبال شود.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته