دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در گفت‌وگو با آنا:

تولیدات سازمان آموزش شهروندی ویژه کودکان کار و زباله‌گرد آماده شد

تولیدات سازمان آموزش شهروندی ویژه کودکان کار و زباله‌گرد آماده شد
مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران گفت: در کنار سازمان آموزش‌های شهروندی، مراکزی چون سازمان بهزیستی، سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، ان‌جی‌او‌ها و مراکز مردمی، تولید یک سری محتوای آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت کودکان کار و زباله‌گرد را در دستور کار قرار دادیم و این تولیدات هم اکنون برای انتشار در فضای مجازی آماده شده است.
کد خبر : 858895

مهدی امیری مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: ما از سال گذشته تفاهمی با همکارانمان در سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری داشتیم که از ظرفیت اداره کل آموزش‌های شهروندی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و به ویژه برای کودکان کار استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در زمان ترسیم شیوه‌نامه آموزش‌های شهروندی سال ۱۴۰۱ برای اولین بار در سرفصل‌های رسمی آموزشی در سطح مناطق ۲۲ گانه موضوع آسیب‌های اجتماعی را گنجانده و بحث ارائه خدمات آموزشی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف و به ویژه در حوزه کودکان مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: با تفاهمی که با دوستانمان در آموزش و پرورش داشتیم، مهمترین موضوعات مرتبط با آسیب‌های مربوط به حوزه دانش آموزی را احصا کرده و ۵ مورد از آسیب‌های اصلی را مورد توجه بیشتر قرار دادیم.

امیری در ادامه یادآور شد: بحث آسیب‌هایی، چون طلاق، اعتیاد و موادمخدر، فضای مجازی و ... از جمله مواردی بودند که بچه‌ها عمدتا از آن‌ها آسیب می‌دیدند و یا خودشان در معرض تهدیدات چنین آسیب‌هایی قرار می‌گرفتند و یا خانواده‌ها سبب می‌شدند که بچه‌ها در این آسیب‌ها معلول واقع شوند.

وی همچنین اضافه کرد: یکی از مهمترین مراجع و راه‌های تأمین مربیان آموزشی ما در حوزه آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه دانش آموزان ان‌جی‌اوها هستند و تهیه تولیدات آموزشی را هم ویژه این گروه با همراهی و همکاری مجموعه‌های مردمی که مورد تایید سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی بوده را دنبال کردیم.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران تأکید کرد: در کنار سازمان آموزش‌های شهروندی، مجموعه‌های سازمان بهزیستی، سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، ان‌جی‌او‌ها و مراکز مردمی، تولید یک سری محتوای آموزشی با محوریت کودکان کار و زباله‌گرد را در دستور کار قرار دادیم و این تولیدات هم اکنون برای انتشار در فضای مجازی آماده شده است.

امیری تصریح کرد: در حوزه آموزش‌های مرتبط با پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سال گذشته تعداد ۲۲ هزار نفر شامل کودک و بزرگسال این خدمات را دریافت کرده‌اند و در سال جاری تعداد دریافت کنندگان خدمات در طرح افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: وظیفه اول ما بحث آموزش، اطلاع‌رسانی و ارتقاء سطح آگاهی است و آموزش‌های ویژه‌ای را هم برای نقاطی که جمعیت بیشتری حضور دارند تهیه کرده‌ایم و در جا‌هایی که کلونی است به کودکان و خانواده‌های آن‌ها و برای افزایش مهارت‌های شان ارائه خواهیم داد.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران یادآور شد: در خصوص کودکان و دانش آموزان آسیب دیده ما به طور مستقیم خودمان ورود نمی‌کنیم و کار را مشاوران و مربیان پرورشی که در مدارس حضور دارند انجام خواهند داد و این دانش آموزان یا به سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری و یا به بهزیستی ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته