سرمایهگذاری مایکروسافت برای ارائه ویژگیهای جدید هوش مصنوعی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، مایکروسافت روز سه شنبه اعلام کرد که برای دسترسی به ویژگیهای جدید هوش مصنوعی در نرمافزارهای اداری که به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرند، حداقل ۵۳ درصد بیشتر هزینه خواهد کرد.
این شرکت همچنین گفته است که نسخه امنتری از موتور جستجوی بینگ خود را بلافاصله در دسترس کسبوکارها قرار میدهد و هدف آن رسیدگی به نگرانیهای حفاظت از دادهها، افزایش علاقه به هوش مصنوعی و رقابت بیشتر با گوگل است.
مایکروسافت در کنفرانس مجازی «اینسپایر» (Inspire) خود اعلام کرد که «مشتریان به ازای هر کاربر، ماهانه ۳۰ دلار برای پکیج هوش مصنوعی خود در مایکروسافت ۳۶۵ پرداخت خواهند کرد. در این صورت ایمیلها را در «اوت لوک» (Outlook)، اسناد قلم را در «ورد» (Word) و تمام دادههای یک کارمند را از طریق یک چتبات در دسترس قرار میدهد.»
این ارتقا داوطلبانه در صدر برنامههای عمومی و ماهانه قرار دارد که از ۱۲/۵۰ دلار برای هر کاربر تا ۵۷ دلار متغیر است، به این معنی که این پکیج میتواند هزینههای برخی از مشتریان مایکروسافت را سه برابر کند.
به گفته «جارد اسپاتارو»، معاون شرکت مایکروسافت «این ابزار از طریق صرفهجویی در زمان و افزایش بهرهوری، هزینه خود را پرداخت میکند. شما دیگر در جلسات یادداشتبرداری نمیکنید، در برخی جلسات شرکت نمیکنید و روش کار شما را تغییر میدهد.»
اسپاتارو از پیشبینی درآمد «کوپیلوت» (Copilot) که حداقل ۶۰۰ شرکت از زمان رونمایی آن در ماه مارس، آن را آزمایش کردهاند، خودداری کرد. برنامه هوش مصنوعی که به طور بالقوه گرانقیمت است، هنوز به طور کلی در دسترس نیست.
در همین راستا، مایکروسافت کسبوکارها را به «بینگ چت» (Bing Chat Enterprise) ارجاع میدهد؛ یک بات در موتور جستوجوی که میتواند محتوا تولید کند، اینترنت را درک کند و شامل اشتراک حدود ۱۶۰ میلیون کارگر میشود.
برخلاف بینگ عمومی که میلیونها کاربر وب در ماههای اخیر به آن دسترسی داشتهاند، نسخه سازمانی اجازه مشاهده یا ذخیره دادههای کاربران را برای آموزش فناوری اساسی نخواهد داد. یک کارمند باید با اعتبار کاری وارد شود تا حمایتها را به دست آورد.
اسپاتارو در پاسخ به این پرسش که آیا کاربران بینگ تا به حال محافظت نشدهاند، گفته است که «مایکروسافت سیاستهای حریم خصوصی خود را شفاف کرده و مشتاق است هوش مصنوعی را به مصرفکنندگان ارائه کند.»
این شرکت همچنین اعلام کرد که توانایی آپلود تصاویر و محتوای مرتبط با جستوجو را همانند گوگل مجاز میکند. همچنین ممکن است مشتریان را به سمت «مایکروسافت ۳۶۵ کوپیلوت» (Microsoft ۳۶۵ Copilot) بکشاند که یک ارتقا هوش مصنوعی است و به دادههای تجاری و کنترلهای انطباق دسترسی میدهد.
انتهای پیام/