«ادوبی» از ابزار جدید تولید تصویر با هوش مصنوعی رونمایی کرد
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، ادوبی (شرکت آمریکایی سازنده نرمافزارهای رایانهای) اعلام کرد که در آخرین تلاش خود برای رقابت با استارتآپهایی که کسبوکار اصلی آن را به چالش میکشند، فناوری جدیدی را برای تولید تصویر ارائه میکند که میتواند از یک تصویر آپلود شده الهام بگیرد و با سبک آن مطابقت داشته باشد.
فناوری تولید تصویر از شرکتهایی مانند میدجورنی و استیبل دیفیوژن، پایگاه مشتریان خلاق ادوبی را که از ابزارهای آن مانند فتوشاپ استفاده میکنند، تهدید کرده است.
این شرکت مستقر در سن خوزه کالیفرنیا با توسعه جدی نسخه خود در حال استفاده از این فناوری و تزریق آن به برنامههای نرم افزاری خود است.
ادوبی که به مشتریان خود وعده داده است که تصاویر تولید شده از چالش های قانونی در امان خواهند بود، گفت که این مشتریان از این ابزارها برای تولید سه میلیارد تصویر استفاده کردهاند که یک میلیارد از آن تنها در ماه گذشته تولید شده است.
نسل جدید ابزارهای معرفی شده در روز سه شنبه شامل قابلیتی به نام «جنرتیو مچ» (Generative Match) خواهند بود. همانند ابزار قبلی ادوبی، این ابزار به کاربران اجازه می دهد تا از چند کلمه متن، تصویر تولید کنند. اما به کاربران اجازه آپلود ۱۰ تا ۲۰ تصویر را نیز می دهد تا از آن ها به عنوان پایهای برای تصاویر تولید شده استفاده کنند.
الی گرینفیلد، مدیر ارشد فناوری ادوبی در زمینه رسانههای دیجیتال، می گوید هدف این شرکت این است که به برندهای بزرگ اجازه دهد تعدادی عکس از یک محصول یا شخصیت آپلود کنند و سپس از فناوری مولد برای ساخت خودکار صدها یا هزاران تصویر برای نیازهای مختلف مانند وب سایتها، کمپینهای رسانههای اجتماعی و تبلیغات چاپی استفاده کنند.
گرینفیلد به رویترز گفت: تا چند ماه پیش، گرفتن همه این عکسها نه تنها گرفتن عکسها، بلکه پردازش آنها هنوز یک فرآیند کاملا دستی بود.
انتهای پیام/