دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

نگاهی به مزایا و معایب خلاصه‌برداری هوش مصنوعی از جلسات مجازی

نگاهی به مزایا و معایب خلاصه‌برداری هوش مصنوعی از جلسات مجازی
بررسی‌ها نشان می‌دهد خلاصه‌برداری که هوش مصنوعی از جلسات ارائه می‌دهد علاوه بر مزایا، ایرادات جدی دارد که ممکن است مسیر اقدامات بعدی را منحرف کند.
کد خبر : 864189

به گزارش گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از واشنگتن‌پست، شرکت‌های فناوری هوش مصنوعی مولد را در برنامه‌ها و جلسات مجازی به کارمی‌گیرند تا بهترین و بیشترین خروجی داده را دریافت کنند.

دنیل آبیل، گزارشگر واشنگتن‌پست برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی در نرم افزار زوم را آزمایش کرد تا به کارایی آن پی ببرد.

زوم چندی پیش از طریق پستی که در وبسایتش منتشر شد، اعلام کرد که یک‌سری قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی به نرم افزار خود افزوده است و آن را به عنوان آزمایش رایگان برای مشتریان قرار داده تا بواسطه آن کاربران دیگر نیازی به ضبط و ذخیره جلسات برای استفاده در آینده نداشته باشند. با قابلیت‌های جدید که در واقع نوعی از خلاصه برداری و برگزیدن اطلاعات کلیدی است، خلاصه جلسات خیلی راحت در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

گوگل نیز روی انتشار این ویژگی‌ها کار می‌کند و مایکروسافت قرار است برخی از آنها را با مشتریان منتخب خود آزمایش کند. 

شرکت‌های فناوری امید دارند، هوش مصنوعی به افراد کمک کند تا آنچه را که در جلسات اتفاق می‌افتد، چه در آن جلسات حضور داشته باشند و چه حضور نداشته باشند، بهتر پیگیری کنند. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به برنامه‌ریزی خودکار جلسات بعدی یا پیش‌نویس ایمیل‌ها بر اساس موارد مطرح شده در جلسه کمک کند.

شرکت زوم می‌گوید نزدیک به ۲۱۶ هزار کسب وکار از این سرویس استفاده می‌کنند.

مزایای هوش مصنوعی برای جلسات

بررسی‌های گزارش‌گر واشنگتن‌پست نشان می‌دهد، ابزارهای هوش مصنوعی زوم و اوتر برای خلاصه‌برداری از جلسات بی‌نقص نبودند، اما مزایایی داشتند.

هر دو به ما یک درک کلی از آنچه مورد بحث قرار گرفت، آنچه تعیین شد، ضرب‌الاجل‌ها به همراه برخی مواردی که باید انجام شود را دادند. 

خلاصه جلسه هوش مصنوعی زوم، یک خلاصه قابل ویرایش در فصل‌ها و سپس مراحل بعدی ارائه کرد. برنامه "اوتر" که به عنوان یک مهمان جداگانه در جلسات مجازی در زوم، گوگل‌میت و مایکروسافت ظاهر می‌شود، در همان لحظات یک رونوشت و خلاصه زنده از موضوعاتی از جمله سوالات پرسیده شده و مراحل بعدی و یک چت بات که به سوالات پاسخ می‌دهد یا متنی برای ایمیل‌های لازم به پیگیری، ارائه می‌دهد.

قابلیت‌های رونویسی و ضبط در هر دو سرویس ما را قادر به پخش یا خواندن جلسه می‌کرد و در واقع به عنوان یک پشتیبان عمل می‌کرد. همچنین زمانی که خطاهایی در متن وجود دارد، پلی‌بک‌ها کمک می‌کنند تا ویرایش‌ها انجام شود. خلاصه نویسی اوتر به بخش‌های مربوط به متن و ضبط صدا مرتبط می‌شود تا در صورت تمایل به شنیدن یا خواندن بیشتر در مورد موارد خاص، بتوانید از آنها استفاده کنید. زوم متن را جدا ارائه می‌دهد و به طور جداگانه از خلاصه اقدام به ضبط می‌کند.

آرویند کاروناکاران، استادیار دانشگاه استنفورد که در حال مطالعه هوش مصنوعی در ارتباط با کار است، می گوید: حتی متن‌های کامل هم هنوز مفید هستند. افراد می‌توانند به متن نگاه کنند و آنچه گفته شد را به طور دقیق مکتوب کنند.

همچنین دسترسی و اشتراک گذاری رونوشت‌ها، خلاصه‌ها و ضبط‌ها با هم تیمی‌ها و همکاران نسبتا آسان بود.

چرا هوش مصنوعی برای جلسات کامل نیست؟

هوش مصنوعی همیشه دقیق نیست و مواردی از این دست را قبلا دیده‌ایم.

-چندین بار این سرویس‌ها کلمات را اشتباه شنیده اند. در مورد ما، این امر منجر به بروز اشتباهاتی در کار شد.  

-محیط‌های شلوغ باعث می‌شود صداهای اضافه‌ای ضبط شود که درنهایت گاهی اوقات، رونویسی را با اختلال مواجه می‌کند.

حاتم رحمان، استادیار دانشکده مدیریت کلاگ دانشگاه نورث وسترن که تاثیر هوش مصنوعی بر کار را بررسی می‌کند، می‌گوید: از نظر فنی، این خدمات رونویسی خودکار همیشه به خوبی کار نمی‌کنند، به خصوص اگر چندین نفر با لهجه های مختلف صحبت کنند.

-این هوش مصنوعی همچنین در دسته بندی موضوعات، جداسازی ایده‌ها و ثبت دقیق جزئیات مشکل داشت. زمانی که ما در مورد ضرب الاجل یک پروژه خاص مشخص بودیم، هوش مصنوعی عملکرد بهتری داشت، اما وقتی ضرب الاجل را تغییر دادیم یا در مورد دو مهلت خیلی نزدیک با هم صحبت کردیم، خلاصه ارائه شده هوش مصنوعی متناقض بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته