دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یادداشت؛

معرفی پروفسور «کامران وفا»؛ برگزیده جایزه مصطفی(ص)

معرفی پروفسور «کامران وفا»؛ برگزیده جایزه مصطفی(ص)
ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی (ص)،پروفسور «کامران وفا»؛ برگزیده این را معرفی کرد.
کد خبر : 857511

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، «کامران وفا»؛ برگزیده چهارمین دوره جایزه مصطفی (ص) در دو حوزه مختلف ریاضی و فیزیک فعالیت کرده و در هر دو حوزه دستاورد‌های زیاد و مهمی داشته است. وی نخستین‌بار در کنگره جهانی ریاضیدانان در برلین ۱۹۹۸ به‌عنوان یک چهره برتر ریاضی مطرح شد. 

وفا ارتباط خوبی با دانشگاه‌های ایران دارد و اخیراً در وبینار‌های علمی دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه صنعتی شریف و انجمن ریاضی ایران شرکت و سخنرانی کرده‌ و در دو حوزه ریاضی و فیزیک دانشمندی شناخته‌شده است. وی کار‌های ماندگار نظری و تجربی در هر دو رشته انجام داده و در زمینه‌های درجه یک تحقیقات دنیا فعال است. ارجاعات به مقالات و کتاب‌های وی بسیار بالا بوده و جزء کتب مرجع در تدریس در سطح جهانی است.

وفا در حوزه ریاضی سردمدار نظریه کوانتوم بوده؛ نظریه کوانتوم مبنای ریاضی و فیزیک دارد و پروفسور وفا در هر دو حوزه فیزیک نظری و تجربی و هم در حوزه ریاضی در بخش کوانتوم کاربردی کار می‌کند.

وی بیش از حدود ۲۰۰ مقاله در زمینه کوانتوم، ۸۰ مقاله در زمینه هندسه جبری، بیش از ۴۲ مقاله در زمینه چندمتغیره مختلط و بیش از ۲۰ مقاله در زمینه هندسه دیفرانسیل در نشریات معتبر علمی دنیا منتشر کرده است. همچنین در مجله فیزیک هسته‌ای بیش از ۵۶ مقاله چاپ کرده‌ و مقالات زیادی در زمینه انرژی فیزیک دارد.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته