دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مانکن‌های شبیه‌سازی‌شده برای آموزش مراقبت‌های درمانی ساخته شد

مانکن‌های شبیه‌سازی‌شده برای آموزش مراقبت‌های درمانی ساخته شد
مرکز «سوئیچ» (SWITCH) از مانکن‌های شبیه‌سازی‌شده برای آموزش به فراگیران استفاده می‌کند. این مانکن‌ها می‌توانند مانند بیماران صحبت کنند، گریه کنند و برخی از علائم بیماری را بروز دهند.
کد خبر : 857121

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، «سوئیچ» یا همان مرکز مراقبت فناوری نوآورانه سویندون و ویلتشایر (SWITCH, Swindon and Wiltshire Innovative Technology Care Hub) دانشجویان مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی را برای عملیات واقعی آماده می‌کند. این مرکز از مانکن‌های شبیه‌سازی‌شده استفاده می‌کند. مانکن‌هایی که می‌توانند نفس بکشند، صحبت کنند و حتی دچار ایست قلبی شوند.

«سوئیچ» یک همکاری بین «نیو کالج سویندون» (New College Swindon) و کالج ویلتشایر (Wiltshire College) است. برای مثال یک آدمک شبیه‌سازی‌شده به نام «لوسی» می‌تواند فریاد بزند و گریه کند؛ این مانکن برای زایمان برنامه‌ریزی‌شده است.

بکی اسمیت (Becky Smith)، مدرس این مرکز، گفت: «ایده پشت "سوئیچ" این است که ما می‌توانیم نیروی کار محلی را ارتقا دهیم». وی ادامه داد: «کارکنان پشتیبانی بهداشت و درمان در "جامعه محلی" می‌توانند بیایند و دوره‌هایی را با ما بگذرانند، مانند رگ‌گیری یا مراقبت از کاتتر و این واقعاً برای دانش‌آموزان ما مفید است که بتوانند اشتباه کنند، نتایج‌شان ثبت شود و فکر کنند».

استفاده از مانکن‌های شبیه‌سازی‌شده برای آموزش مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی

مانکن‌ها خصوصیات ظاهری و حالت‌های صوتی دارند که از طریق تبلت کنترل می‌شوند و می‌توان آن‌ها را به صحبت، سرفه و گریه وادار کرد. بدن آن‌ها قسمت‌های اسفنجی کوچکی دارد که دانش‌آموزان می‌توانند در آن قسمت تزریق را تمرین کنند.

مانکن‌های بزرگ‌سال و کودک نیز اتاق مخصوص به خود را دارند در بخش «شکوفه‌ها» (Blossom)، محیطی که شبیه یک بیمارستان واقعی طراحی‌ شده است. همچنین یک اتاق سه‌بعدی در «سوئیچ» وجود دارد که در آن صحنه‌هایی مانند اتاق زایمان و تصادفات جاده‌ای بر روی دیوار‌ها پخش می‌شوند که حتی بو را نیز منتشر می‌کند.

دیوید پانس (David Panes)، مدیر برنامه «سوئیچ»، گفت: «استفاده از این فناوری‌های سه‌بعدی یک گام تأثیرگذار برای توسعه مهارت‌ها در بخش بهداشت و مراقبت اجتماعی است. نه‌تنها یک محیط جذاب و واقعی برای تمرین مدیریت تصادف و روش‌های فنی فراهم می‌کند، بلکه به ما اجازه می‌دهد تا مهارت‌های ارتباطی را هنگام مراقبت از بیمار توسعه دهیم».

کری کلیتون (Kerry Clayton)، دانشجوی بهداشت و مراقبت اجتماعی، گفت: «به‌عنوان دانش‌آموزی که علاقه زیادی به پیوستن به نیروی کار "خدمات بهداشت ملی انگلستان" به‌عنوان ماما در آینده را دارم، "سوئیچ" منابعی که ارائه می‌دهد واقعاً درس‌ها و دوره‌های آموزشی من را کاربردی‌تر و جذاب‌تر کرده است. این برای من فضای امنی را فراهم کرده که در آن می‌توانم مهارت‌های خود را در یک محیط واقعی توسعه دهم و از هر اشتباهی که مرتکب می‌شوم بیاموزم. وقتی زمان کار با بیماران واقعی فرا می‌رسد، این تجربه به‌شدت اعتمادبه‌نفس من را بالا می‌برد».

استفاده از مانکن‌های شبیه‌سازی‌شده برای آموزش مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی

دیوید اضافه کرد: «این فقط برای دانشجویان تمام‌وقت ما نیست. ما می‌خواهیم برای هر کارفرمایی در منطقه که به دنبال ارتقاء مهارت کارکنان خود هست، آموزش ارائه دهیم».

این مرکز جدید با کمک مالی ۱.۷ میلیون پوندی از سوی وزارت آموزش‌وپرورش انگلستان تحت صندوق توسعه مهارت‌ها تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته