دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1402 - 15:02

چگونه در فضای رقابتی کسب‌وکار برتر باشیم؟

چگونه در فضای رقابتی کسب‌وکار برتر باشیم؟
دانش‌آموخته دانشگاه آزاد مهم‌ترین عامل موفقیت یک کسب‌وکار در فضای شدید رقابتی بازار امروز را تجارتی مبتنی بر علم روز و تفکر استراتژیک برشمرد.
کد خبر : 857047

سیدمحمدمعین معرک‌نژاد دانش‌آموخته رشته مدیریت کسب‌وکار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهم‌ترین عامل موفقیت یک کسب‌وکار در فضای شدید رقابتی بازار امروز، تجارتی مبتنی بر علم روز و تفکر استراتژیک برشمرد.

دانش‌آموخته رشته مدیریت کسب‌وکار اظهار کرد: در جامعه فعلی که کسب‌وکار‌ها رقبای زیادی دارند و فضای رقابت در اکثر مشاغل گسترش یافته به افراد و صاحبان مشاغل و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم که کمی بزرگ‌تر از هم‌عصران خود گام بردارند و به علوم جدیدی که در جهان به افزایش بازدهی کمک می‌کند، روی آورند.

مؤلف کتاب «آشنایی پایه با گیمیفیکیشن» درباره چگونگی تألیف این کتاب عنوان کرد: این کتاب برای آشنایی افراد با مفهوم گیمیفیکیشن تهیه و تدوین شده است. در واقع گیمیفیکیشن، یک رویکرد بوده که اصول و مکانیسم‌های بازی‌ها را به حوزه‌هایی که بازی نیستند مانند آموزش، سلامت و بهداشت، بازاریابی و مدیریت و ... که می‌توان از محیط بازی برای تفهیم بهتر آنها استفاده کرد، به‌کار ببریم.

دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) اضافه کرد: گیمیفیکیشن از عناصر و تکنیک‌های بازی برای تحریک مشارکت، تعامل و انگیزش افراد در محیط‌های غیربازی استفاده می‌کند. به عبارتی دیگر، یکی از اهداف گیمیفیکیشن، جذب توجه و مشارکت فرد در فعالیت و بهبود تجربه کاربری است. به این معنا که با اعمال طراحی‌ها و عناصر بازی مانند پاداش، سطح‌بندی، امتیاز و...، می‌توان محیطی پویا و انگیزشی را ایجاد و به ارتقای مهارت، دستیابی به اهداف و تفکر خلاق کمک می‌کند. با استفاده از ابزار گیمیفیکیشن، می‌توان مشتریان را به شیو‌های جذاب و خلاقانه به محصولات و خدمات جذب و آنها را به مشتریانی وفادار تبدیل کرد.

چگونه در فضای رقابتی کسب‌وکار برتر باشیم؟

معرک‌نژاد با بیان ویژگی‌های کتاب«آشنایی پایه با گیمیفیکیشن» گفت: این کتاب با سبک نوینی که در آموزش داراست، می‌تواند نقطه عطفی برای آموزش کسب‌وکار‌ها شود، دریچه‌ای جدید برای رهایی از چالش‌ها به روی جویندگان آن بگشاید و به آنها در افزایش میزان فروش، جذب مشتریان جدید، حفظ کارکنان و افزایش بازدهی کمک کند.

وی ادامه داد: به‌عنوان بخش کوچکی از این جامعه خواستار رشد و ترقی و افزاش بهره‌وری در کسب‌وکار‌ها هستم. در چندین ماه گذشته مشاهده شده که اشخاص به دنبال رونق کسب‌وکار خود هستند؛ اما با مسیری پویا و نوین در راستای ایجاد رشد آگاه نیستند. رسالت ما این است که به همراه این کتاب به کسب‌وکار‌ها کمک کنم تا هرچه سریع‌تر با این رویکرد پرکاربرد آشنا شده و آگاهانه تغییراتی مثبت برای رشد کسب‌وکار خود ایجاد کنند.

دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) توضیح داد:  اشخاص می‌توانند با خواندن کتاب «آشنایی پایه با گیمیفیکیشن»، فضایی نوین و مبتنی بر علم را بیابند و با رقبای خود تمایز پیدا کنند. آنها می‌توانند با مطالعه این کتاب و درک مطالب آن، توانایی تفکر استراتژیک، طراحی اجزاء جذاب، ایجاد تعاملات متمرکز و تشکیل چرخه رشد را به کار گرفته و به مرور شاهد رشد و رونق پیشه خود باشند.

به گزارش آنا، علاقه‌مندان به مطالعه این کتاب، برای کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی‌تر در این حوزه به سامانه Moarek.ir مراجعه کرده و از مطالب آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب