دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در پاسخ به خبرنگار آنا مطرح شد؛

توضیح وزیر ارتباطات درباره دستور رئیس‌جمهور برای بررسی کندی اینترنت/ عقب‌گرد نداریم!

توضیح وزیر ارتباطات درباره دستور رئیس‌جمهور برای بررسی کندی اینترنت  عقب‌گرد نداریم!
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حوزه ارتباطات ثابت سال‌ها سرمایه گذاری صورت نگرفته است و ما با پروژه فیبرنوری به دنبال جبران این عقب ماندگی هستیم.
کد خبر : 855600

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسئله کندی اینترنت به یکی از مشکلات اساسی کاربران ایران در طی چند سال گذشته تبدیل شده است. به طوریکه چند روز گذشته ابراهیم رئیسی کارگروهی متشکل از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات را مامور کرد تا شکایت‌های مردمی پیرامون وضعیت کندی اینترنت را شناسایی و حداکثر تا یک‌ماه آینده نتیجه و راهکار‌های مقابله با آن را ارائه نمایند. 

از این رو به سراغ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  رفتیم  تا از جزئیات این دستور رئیس جمهور مطلع شویم. زارع‌پوردر پاسخ به سوال خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص کندی اینترنت گفت: ۱۰ تا ۱۵ سال است که در ارتباطات ثابت سرمایه‌گذاری نشده بود، امروز بین ۱۸۰ کشور رتبه ۱۴۰ را داریم و لذا در این حوزه عقب مانده‌ایم که با پیشبرد پروژه فیبرنوری، امکان دسترسی مردم به سرعت‌های چند صد مگابیتی را فراهم می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این روند رو به بهبود است ادامه داد: همان طور که در نمایشگاه ملاحظه می‌کنید سرعت‌های اینترنتی که برای مردم فراهم می‌کنیم، سرعت‌های چندصد مگابیتی بر ثانیه است.

زارع‌پور با بیان اینکه، ولی نسبت به گذشته به هیچ وجه عقب‌گرد نداریم و وضع ما روز به روز بهتر شده است، افزود: ولی نسبت به آنچه که باید باشیم، عقب هستیم و شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم تا بهترین‌ها را برای مردم فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در این نمایشگاه شرکت‌های مختلفی هستند که بر روی پروژه فیبرنوری و نسل پنجم فعال هستند و این مسیری است که وزارت ارتباطات آن را دنبال می‌کند تا سرعت‌های خوب را برای مردم فراهم کند.

زارع‌پور اضافه کرد: آنچه که یکسری از آن گلایه دارند، موضوع محدودیت‌هایی است که در برخی از پلتفرم‌ها اعمال شده است و ما اعلام کردیم مانند عرفی که در همه جا دنبال وجود دارد، هر پلتفرمی که قوانین ما را بپذیرد، می‌تواند در ایران فعالیت کند، ولی برخی از پلتفرم‌ها نپذیرفتند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه کشور‌های دنیا برای فضای مجازی خود اهمیت قائل هستند و پلتفرم‌ها مکلفند قواعد کشور‌ها را رعایت کنند.زارع‌پور در مورد دستاورد اخیر رییس جمهور برای بررسی گلایه‌های مردم در مورد اینترنت هم افزود: قرار است کارگروهی بین مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات تشکیل شود تا نسبت به بررسی این موضوع اقدام نماید.

وی تاکید کرد که ما در وزارت ارتباطات به صورت روزانه وضعیت کیفیت اینترنت را رصد کرده و برای افزایش کیفیت آن تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته