دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بررسی نسخه پیش‌نویس اصلاحیه مصوبه ۲۴۷ در نمایشگاه الکامپ

بررسی نسخه پیش‌نویس اصلاحیه مصوبه ۲۴۷ در نمایشگاه الکامپ
در حاشیه نمایشگاه الکامپ نسخه پیش‌نویس اصلاحیه مصوبه ۲۴۷ بررسی شد.
کد خبر : 855355

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در آخرین روز برپایی نمایشگاه الکامپ نسخه پیش نویس اصلاحیه مصوبه ۲۴۷ ارایه شده توسط سازمان فناوری اطلاعات مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

زاهدی دبیر کمیته نطام ممیزی داده گفت: این مصوبه سابقه ۷ ساله بین حاکمیت و بخش خصوص دارد.

دبیر کمیته مرکزی نظام ممیزی و رتبه‌بندی مراکز داده در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در این باره گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت برنامه‌ریزی در حوزه مراکز داده، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اتکا به توان فنی و اجرایی خود و به صورت کاملا استاندارد، نظام‌مند و منطبق با قوانین جاری کشور، از مصوبه ۲۴۷ کلید خورد تا بتواند در اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات، یک نظام اجرایی منسجم و معتبر برای رتبه‌بندی مراکز داده داشته باشد.

وی ادامه داد: این مصوبه دو بخش نظارت و تصدی گری حاکمیتی دارد و ما پیشنهادهایمان را در دو بخش اشکالات شکلی و محتوایی ارائه کردیم تا هرچه زودتر به سمت اصلاح پیش برود.

زاهدی افزود: باید این مصوبه قابلیت اجرایی در بالاترین سطح داشته باشد.

معروفی رئیس سازمان نظام صنفی نصر ادامه داد: با توجه به وجود ماده ۶ در این مصوبه خوشبختانه می‌توانیم تغییراتی در آن ایجاد کنیم.

گفتنی است محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات در دومین روز نمایشگاه الکامپ و در مراسم امضای تفاهم‌نامه این سازمان و نصر کشور حاضر شد و گفت: رتبه‌بندی مراکز داده را از سال‌های قبل شروع کردیم و با اصلاح مصوبه ۲۴۷ کمیسیون تنظیم مقررات قرار است بخش‌های دیگری که خدمات میزبانی و ابری ارائه می‌کنند شامل رتبه‌بندی شوند.

 

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته