دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمد مخبر در بازدید از نمایشگاه الکامپ مطرح کرد؛

عزم دولت سیزدهم برای بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها

عزم دولت سیزدهم برای بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها
محمد مخبر گفت: عزم دولت سیزدهم این است که بیشترین استفاده را از ظرفیت و استعدادهای دانش بنیانی کشور داشته باشد.
کد خبر : 855321

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در بازدید از نمایشگاه الکامپ  ۲۰۲۳ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بازدید از این نمایشگاه و محصولات ارائه شده ئر آن، توانستیم بخش زیادی از راه حل‌های مناسب برای رفع مشکلات کشور را مشاهده کنیم. البته در گذشته هم با دانش‌بنیان‌ها ارتباط داشته و در جریان کارهایشان بوده‌ایم. انصافا استعدادها و ظرفیت‌های بسیاری در حوزه ICT  کشورداریم.

وی در ادامه افزود: ظرف چند سال آینده تقریبا ۶۰ درصد دنیا را اقتصاد دیجیتال در برمی‌گیرد. یکی از مزیت‌های جدی کشور این است که از ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود بهره بگیریم چرا که اساس توسعه نیروهای نخبه، خلاق، با جسارت و با اعتماد به نفس هستند که در کشور ما فراوان است.

مخبر بیان کرد: عزم دولت سیزدهم این است که بیشترین استفاده را از ظرفیت و استعدادهای دانش بنیانی کشور داشته باشد. البته موانعی هم هست که داریم رفع می‌کنیم. در دولت مصوب شده که دستگاه‌های دولتی موظف هستند برای کارهای خود حتما یک پیوست دانش بنیان داشته باشند. امروزه بسیاری از اقدامات خوبی که در حوزه‌های مختلف اعم از نفت و کشاورزی و... افتاده به خاطر دانش بنیان‌ها بوده که مسیر تحول را میان‌بر کردند.

 معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید ساختار و کانونی باشد که  شرکت‌های دانش بنیان به آن مراجعه و مشکلات خود را مطرح کنند تا بتوانیم این موانع را حل کنیم. امیذ است با همکاری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این امر مهم را سامان‌دهی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته