دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری سازمان نظام صنفی نصر مطرح شد؛

حضور بیش از ۴۷۰ شرکت در الکامپ/ توانمندی استارتاپ‌ها به اکوسیستم فاوا معرفی می‌شود

حضور بیش از ۴۷۰ شرکت در الکامپ  توانمندی استارتاپ‌ها به اکوسیستم فاوا معرفی می‌شود
مسئول برگزاری نمایشگاه الکامپ گفت: تاکنون ۴۷۰ تا ۴۸۰ شرکت برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند. همه اپراتورها، سازمان‌های دولتی و بخش‌های خصوصی حضور دارند.
کد خبر : 853704

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین اسلامی، رئیس هیئت مدیره سازمان نظام صنفی نصر تهران در نشست خبری این سازمان درباره نمایشگاه الکامپ گفت: در این مدت درباره دسترسی به اینترنت و فیلترینگ تلاش‌هایی را انجام دادیم، اما موفق نشدیم. جلسه‌ای با رئیس جمهور داشتیم و دغدغه‌های مربوط به اینترنت مطرح شد. دو هفته گذشته نیزجلسه‌ای با معاون اول رئیس جمهور با حضور برخی از کسب و کار‌های حوزه اقتصاد دیجیتال داشتیم. مهم‌ترین مطلبی که در این نشست مطرح شد این بود که رفع مشکلات فعلی کشور بدون حمایت فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال ممکن نیست.

وی درباره اقدامات روز فناوری اطلاعات اظهار کرد: سه سال است که روز فناوری اطلاعات را در تقویم داریم. این روز فقط برای فعالان این حوزه نیست بلکه برای عامه مردم است که از فناوری استفاده می‌کنند. این جشن ۲۰ تیرماه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد. رویداد سال گذشته بیشتر شبیه به دورهمی و فرصتی بود برای اینکه فعالان این حوزه به دور هم جمع شوند. امسال در این مراسم تمرکز جدی بر روی شبکه سازی و محتوا خواهیم داشت.

در ادامه این نشست صادق فرامرزی، سرپرست دبیرخانه نصر کشور و مسئول برگزاری نمایشگاه الکامپ گفت: نمایشگاه الکامپ امسال بعد از ۴ دوره کنسل شدن به‌خاطر شرایط همه گیری کرونا، از ۴ تا ۷ تیرماه برگزار می‌شود. گروه اجرایی برای آن تشکیل شد و پیگیری‌های لازم صورت گرفت. کار فشرده‌ای داشتیم چرا که از بعد چند دوره وقفه، مجدد برگزار می‌شود. طبق گزارش‌ها امسال با استقبال خوبی مواجه بودیم. خیلی امیدوار هستیم که یکی از پرشکوه‌ترین الکامپ‌های دوره را برگزار کنیم و مشکلات «آی سی تی کشور» را رفع کنیم.

فرامرزی درباره اینکه تعداد قابل قبولی شرکت در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد، افزود: در نمایشگاه الکامپ تاکنون ۴۷۰ تا ۴۸۰ شرکت ثبت‌نام کرده‌اند. همه اپراتورها، سازمان‌های دولتی و بخش‌های خصوصی هستند و تاکنون استقبال خوبی از این نمایشگاه شده است. در این مدت ۷۰ نشست با شرکت‌های بین‌المللی داشته‌ایم که ۶۰ تا ۷۰ مهمان خارجی از کشور‌های روسیه، ازبکستان، کنیا، عراق، ترکیه، ارمنستان و ... خواهیم داشت.

وی درباره ویژگی نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۲ گفت: در نظر داریم بیست‌و‌ششمین دوره این نمایشگاه دوره گفتگو و محتوا باشد. قسمتی هم برای دانش‌آموزان خواهیم داشت که با همکاری آموزش و پرورش پذیرای آن‌ها هستیم تا به طور مستقیم با بازار و صنعت مواجه شوند. استارت‌آپ‌ها هم به خوبی استقبال کرده و سالن‌های ۸ و ۹ به آن‌ها اختصاص دارد. ۲ استیج برای محتوا و یک استودیو ویژه هم در این دوره داریم. همچنین نرم افزاری هم در نمایشگاه معرفی می‌شود تا تبادل میان شرکت‌های داخلی و خارجی به نحو احسن انجام شود.

مسئول برگزاری نمایشگاه الکامپ در پاسخ به این پرسش که آیا برای برگزاری همزمان الکامپ و تلکام مذاکره‌ای انجام شده است که کل صنف آی سی تی در یک نمایشگاه کنار هم قرار گیرند، خاطرنشان کرد: از لحاظ اجرا به خاطر محدودیت زمانی به مشکل خوردیم. همچنین ما مجبور به اجرای قوانین نمایشگاه هستیم و در زمان کوتاه این امر ممکن نبود. تلاش داریم برای سال‌های آینده چنین امکاناتی فراهم شود.

سیدحسن هاشمی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز در این باره اظهار کرد: خوشحال هستیم که بعد از یک وقفه چند ساله امسال شاهد برگزاری این نمایشگاه بزرگ فناوری اطلاعات هستیم. انتظار داریم بیست و ششمین دوره این نمایشگاه با دستارود‌های خوبی همراه باشد. تیرماه برای صنعت فناوری ماه بسیار مهمی است چرا که هم نمایشگاه الکامپ برگزار می‌شود و هم پس از آن روز فناروی اطلاعات را در پیش داریم.  

وی در ادامه افزود: امید است نمایشگاه الکامپ نقطه تحولی برای صنعت فاوا کشور باشد. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به طور جدی مطالبه‌گر مشکلات جامعه است. در این مدت تلاش ما بر این بوده است که بدون هیاهو به کار خود رسیدگی کنیم. رهبر معظم انقلاب در سخنان خود همیشه به این مورد اشاره دارند که همه باید برای امیدآفرینی کشور تلاش کنند. به عنوان نماینده بخش خصوصی خواستار مشارکت حداکثری برای حضور در الکامپ هستم و از وزارت ارتباطات واطلاعات انتظار همراهی داریم. در این نمایشگاه فرصتی ایجاد می‌شود که از نزدیک با فعالان صنف تعامل خوبی برقرار شده و امیدآفرینی ایجاد شود. امید و انگیزه باید در سیستم‌ها جاری شود، امیدواریم که الکامپ نقطعه عطف آن باشد.

حضور بیش از ۴۷۰ شرکت در الکامپ/ ۷۰ مهمان خارجی در بزرگترین نمایشگاه فناوری اطلاعات کشور
آزاد معروفی، عضو هیئت مدیره نصر تهران و دبیرکل نصر کشور نیز در ادامه این مراسم عنوان کرد: ویروس همه گیر کرونا همه شرکت‌ها، کسب و کار‌ها و نمایشگاه‌ها را با چالشی جدی مواجه کرد. امید داریم نمایشگاه الکامپ مشکلات را برطرف کند و صنعت آی تی را به اهداف پیش رو برساند. سازمان نظان صنفی رایانه‌ای بزرگترین و فراگیرترین تشکل مربوط به حوزه آی سی تی است. این سازمان مجری برگزاری این نمایشگاه است و اگر بداند که  برای سالیان متوالی برگزار کننده این نمایشگاه خواهد بود، در طول یکسال برنامه‌ریزی‌‌های لازم برای آن انجام می‌شود.

وی افزود: برای برگزاری الکامپ بین‌المللی نیاز است از قبل تمهیداتی ایجاد شود تا شرکت‌های خارجی خودشان را به این عرصه برسانند. آن‌چه دغدغه ما است، سامان‌دهی بازار و ایجاد محیط رقابتی سالم برای کسب‌وکارهاست که الکامپ می‌تواند ما را به این مهم نزدیک کند.

رضا قربانی عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز در ادامه این نشست گفت: آخرین نمایشگاه الکامپ ۴ سال گذشته برگزار شده و تاکنون برای تشکیل آن با وقفه مواجه شده بود. در این ۴ سال برنامه‌های این نمایشگاه با تغییراتی مواجه شد به همین دلیل امسال الکامپ با ویژگی‌‌های دوره‌های قبل برگزار نمی‌شود. استارت‌آپ‌ها همانند گذشته شرکت کرده تا خود را به فعالان این اکوسیستم معرفی و تعامل خوبی را برقرار کنند. شرکت‌هایی همچون ایرانسل، رایتل و همراه اول همانند سال‌های گذشته همراه ما خواهند بود.  

وی در ادامه افزود: این نمایشگاه از ۴ تا ۷ تیرماه از ساعت ۸ تا ۱۵ در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. اما ویژگی امسال این است که شرکت‌هایی که در چند سال گذشته شکل گرفته‌اند و طول عمر آن‌ها حتی به ۵ سال نمی‌رسد، در این دوره شرکت می‌کنند. این امر می‌تواند اتفاق بزرگی برای نمایشگاه الکامپ امسال باشد. هسته اصلی الکامپ امسال بر روی محتوا هدف گذاری شده که  «استیج» نام دارد. دو استیج در سالن‌های ۸ و ۹  و استیج دیگر در سالن خلیج فارس هر روز از ساعت ۱۰ یا ۱۰ ونیم تا ۱۵ در خدمت علاقه‌مندان حوزه و شرکت کنندگان است. در این ۴ روز ۸ رویداد و پلن با موضوعات روز کشور و با حضور کارشناسان برگزار خواهد شد.

قربانی در ادامه مطرح کرد: یک استودیو هم داریم که پیوسته با افراد به صورت زنده گفتگو کرده و توسط وب سایت سازمان نصرپخش زنده خواهد شد. هر روز ۳ برنامه زنده هم در این استیج داریم.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته