دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی:

در حوزه ICT باید برای ورود به بازار جهانی تلاش کنیم

در حوزه ICT باید برای ورود به بازار جهانی تلاش کنیم
محمد جواد صدری مهر در حاشیه نمایشگاه الکامپ گفت: در بومی‌سازی محصولات فناورانه حوزه ICT خیلی موفق عمل کرده‌ایم اما وقتی به سراغ تجاری سازی و ورود به بازار جهانی می‌رویم، نقطه ضعف‌هایی داریم.
کد خبر : 855263

محمدجواد صدری مهر رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه نمایشگاه الکامپ ۲۰۲۳ در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: الکامپ همیشه پرچم‌دار و پیشرو در صنعت ICT کشور بوده است. این نمایشگاه به خاطر همه گیری ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که به  داشت به مدت ۴ سال برگزار نشد. امسال با این وقفه طولانی باز شروع به کار کرد. هرچند این ۴ چند سال وقفه از رونق آن کم  کرده است. امیدواریم در سال‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی در این نمایشگاه بزرگ فناوری باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره بومی سازی در حوزه ICT گفت: در بومی سازی محصولات و خدمات فناورانه و نوآورانه حوزه ICT خیلی موفق عمل کرده‌ایم. وقتی به سراغ تجاری سازی، ورود به بازار به خصوص بازار جهانی می‌رویم، نقطه ضعف‌هایی داریم.

صدری مهر در ادامه خاطرنشان کرد: درکشورمان استارتاپ‌ها و گروه‌های دانشگاهی خوبی درفضای نوآوری فعال هستند و به سرعت در لبه فناوری دنیا حرکت می‌کنند. تقریبا در هر نمایشگاه بین‌المللی که حضور پیدا می‌کنیم در مواجه با طرح‌های فناورانه استارتاپ‌ها جوانان ایرانی خیلی جلو هستند و به خوبی می‌درخشند. اما برای حضور در بازار بین‌المللی ضعف‌های جدی داریم، برای حل این معضل باید در‌ حوزه ICT برای توسعه بازار تلاش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته