دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر ارتباطات در بازدید از الکامپ:

حل مشکلات کشور در گرو توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال است

حل مشکلات کشور در گرو توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال است
عیسی زارع پور گفت: در دولت مردمی سیزدهم به دنبال حمایت حداکثری از ظرفیت‌های حوزه ICT هستیم، چون اعتقاد داریم راهکار حل مشکلات کشور در گرو ارتباطات و فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال است.
کد خبر : 855330

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از نمایشگاه الکامپ  ۲۰۲۳ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخشی از ظرفیت‌های کشور در حوزه فناوری اطلاعات در این نمایشگاه به معرض نمایش در آمد. ما در دولت مردمی سیزدهم به دنبال حمایت حداکثری از ظرفیت‌های حوزه ICT هستیم چون اعتقاد داریم راهکار حل مشکلات کشور در گرو ارتباطات و فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال است و محور توسعه کشور در آینده خواهد بود. تمام کشورهای دنیا در این زمینه پیش می‌روند. ما در کشور به واسطه جوانان نخبه‌ای که داریم و زیرساخت‌هایی که فراهم است می‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم و نیازهای خود را برطرف کنیم، همچنین در باقی کشورها حضور داشته باشیم.

وی در بیان کرد: در ۵ سال آینده کشور برنامه ریزی خوبی در قالب برنامه هفتم توسعه دارد. یکی از این موارد امید بخش، مکلف شدن تمام دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد تحول در بخش‌های مختلف صنعت است. آن‌ها باید با استفاده از فناوری‌های نوینی همچون هوش مصنوعی، اینترنت اشیا بخش‌های خود را متحول کنند، به نحوی که بهره وری بالا رفته و ساختارها چابک شوند. دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند در ۶ ماه اول پس از تصویب سند این اتفاق را رقم بزنند.

زارع پور عنوان کرد: ماهم در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شدیم زیرساخت‌ها را برای تحول جدی در کشور فراهم کنیم. عزم دولت بر این است که حداکثر استفاده را از فناوری‌های جدید به عمل آورد تا هم کشور توسعه یابد و هم رفاه و آسایش مردم تامین شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: مسیر بومی سازی طولانی و زمان بر است. در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال آن هستیم که هرچقدر ظرفیت در کشور وجود دارد برای بومی سازی تجهیزات مورد نیاز در پروژه‌های ملی از جمله اینترنت روستاها، فیبر نوری کسب‌وکارها و ... استفاده کنیم. هرسال اولویت‌هایی که  برای بومی سازی لازم است، اعلام کنیم. حمایت از شرکت‌های بزرگ و یا جدید که نیاز ما را در کشور تامین کنند، بسیار اهمیت دارد. در حال حاضر مسیر خوب و پرشتابی شروع شده و ادامه هم خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته