دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چالشی برای ساخت دستگاه مایع‌سازی گاز طبیعی برگزار می‌شود

چالشی برای ساخت دستگاه مایع‌سازی گاز طبیعی برگزار می‌شود
ستاد توسعه فناوری نانو، مهلت ارسال ایده از سوی فناوران به چالش «طراحی، ساخت و بهره‌برداری دستگاه مایع‌سازی گاز طبیعی در مقیاس کوچک» را تا ۱۵ تیر اعلام کرد.
کد خبر : 854850

به گزارش خبرگزاری علم وفناوری آنا، چالش طراحی، ساخت و بهره‌برداری دستگاه مایع‌سازی گاز طبیعی در مقیاس کوچک (Mini LNG) و توسعه فناوری آن تا ۱۵ تیرماه تمدید شد.

هدف از برگزاری این چالش ارائه ایده‌های فناورانه، نوآورانه و بدیع در زمینه طراحی، ساخت و بهره‌برداری دستگاه مایع‌سازی گاز طبیعی در مقیاس کوچک (Mini LNG) و توسعه فناوری آن است.

 لذا نخبگان، صاحبان ایده و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کشورمی توانند طرح‌های فناورانه و نوآورانه خود را به این چالش ارسال کنند.

جایگزینی ال‌ان‌جی با سوخت‌های مایع نفتی در ناوگان حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و دریایی نه‌تنها از لحاظ زیست‌محیطی به‌شدت توصیه می‌شود، بلکه از لحاظ اقتصادی نیز توجیه‌پذیر است. افزون بر آن صادرات ال‌ان‌جی به کشور‌های همسایه از طریق زمینی یا کشتی‌های کوچک برای بازار‌های موردی و نزدیک مانند پاکستان و هند قابل پیش‌بینی است.

ورود ال‌ان‌جی به عرصه کاربرد آن به‌عنوان سوخت و روند رو به رشد آن که عمدتاً ناشی از دلایل زیست‌محیطی و اقتصادی است عاملی برای توسعه واحد‌های کوچک مقیاس ال‌ان‌جی خواهد بود. از سویی دیگر فناوری‌های مورد نیاز برای واحد‌های کوچک‌مقیاس ال‌ان‌جی از طریق سازندگان داخلی قابل دستیابی بوده و امکان سرمایه‌گذاری جهت تجاری سازی این محصول در توان بخش‌های غیردولتی است.

در همین راستا معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و شرکت ملی نفت ایران به منظور ارتقاء تاب‌آوری ملی، رقابت‌پذیری بین‌المللی، کاهش ارزبری و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت زیست‌بوم فناوری و نوآوری، چالشی با عنوان توسعه فناوری مطرح کرده است.

مایع‌سازی گاز طبیعی در مقیاس کوچک (Mini LNG) را مطرح کرده و از طرح‌های فناورانه و نوآورانه در این زمینه حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته