روزانه میلیونها نفر از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استفاده میکنند
به گزارش گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست با مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اهمیت ارائه خدمات بر اساس فناوری به مردم و مددجویان کمیته امداد، به اقدامات این مجموعه برای راه اندازی امداد هوشمند اشاره کرد و گفت: کمیته امداد امام یکی از دستگاههای فعال در حوزه هوشمندسازی و ارایه آنلاین خدمات است و میتواند در آینده، اتصال به موسسات خیریه برای ارائه سرویس بهتر به نیازمندان واقعی را در دستور کار خود داشته باشد.
وزیر ارتباطات با تاکید بر ارایه بی وقفه و با کیفیت خدمات الکترونیکی و آنلاین در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، تصریح کرد: این وزارتخانه بر ارایه آنلاین خدمات در این پنجره نظارت دارد و دستگاههای مختلف باید بر رفع قطعیها و کمبودها در ارایه خدمات الکترونیکی اهتمام ویژه داشته باشند.
زارع پور تاکید کرد: در هر صورت هر مشکل و نارسایی باشد باید با همکاری تمام دستگاهها حل شود چرا که مردم دولت را مسوول میدانند.
وی از پیشنهاد یکی از مدیران کمیته امداد برای ایجاد مشوق در استفاده از پنجره ملی خدمات دولت برای دریافت خدمات استقبال کرد و دستور بررسی موضوع را داد.
رییس کمیته امداد نیز در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه امداد هوشمند، به برخی از کاستیها و مشکلات در این حوزه اشاره کرد و از وزیر ارتباطات برای رفع آنان کمک خواست.
در ادامه، محمد خوانساری رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز برای استفاده و همکاری کمیته امداد از ظرفیت پیام رسانهای داخلی اعلام آمادگی کرد.
در این جلسه مدیران کمیته امداد نیز گزارشی از وضعیت ارائه سرویسها و خدمات الکترونیکی و هوشمند به مددجویان خود ارائه کردند.
بر اساس آخرین آمار تا الان بیش از ۹۵ درصد دستگاهها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند پیوسته اند و حدود نیمی از خدمات خود را در my.gov.ir ارایه میدهند و تا الان بیش از ۱۵ میلیون نفر با انجام احراز هویت، به صورت آنلاین و غیرحضوری خدمات مورد نیاز خود را دریافت کرده اند و روزانه میلیونها نفر از خدمات این درگاه استفاده میکنند.
انتهای پیام/