دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک مقام مسئول مطرح کرد؛

توسعه سازوکار شکل گیری نوآوری در دانشگاه‌ها

توسعه سازوکار شکل گیری نوآوری در دانشگاه‌ها
مسئول سرای نوآوری، فولاد و زنجیره تامین و صنایع وابسته به سیرجان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خروجی فناوری به اختراع ختم می شود؛ بنابراین طراحی سازوکاری مشخص در دانشگاه آزاد شکل گیری نوآوری را ایجاد کرده که دارای ۱۰ کارگروه مختلف است و تبدیل به سازوکار پیشرفته شد که در سراسر کشور در حال توسعه است.
کد خبر : 850436

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد برزکار، مسئول سرای نوآوری، فولاد و زنجیره تأمین و صنایع وابسته به سیرجان دانشگاه آزاد اسلامی امروز در نشست تخصصی و ارائه نیازمندی‌های مس و صنایع وابسته در حاشیه رویداد عصر امید برگزار شد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به علت اینکه مجموعه بزرگی است اتفاقات موجود را به صورت سیستماتیک شکل می‌دهد؛ چرا که قصد تسری آن را به مابقی دانشگاه‌ها دارند.

وی افزود: دانشگاه‌های دولتی ایده مدیران را تنها در درون دانشگاه اجرا می‌کنند و این موضوع هیچ ربطی به وزارت علوم ندارد، در صورتی که باید سیستماتیک شوند.

برزکار تصریح کرد: در گذشته نهایت توان دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با صنعت فرستادن نیروی کارآموز بود، اما به‌مرور سازوکاری طراحی شد که هوشمندانه است و به کمک دو بازوی علم و دانش برای رفع نیازهای جامعه تلاش می‌کند.

مسئول سرای نوآوری، فولاد و زنجیره تأمین و صنایع وابسته به سیرجان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: محصولات تولیدی دانشگاه آزاد اسلامی مشخص و با اهداف معین تعریف می‌شود.

برزکار گفت: خروجی فناوری به اختراع ختم می‌شود؛ بنابراین طراحی سازوکاری مشخص در دانشگاه آزاد شکل‌گیری نوآوری را ایجاد کرده که دارای ۱۰ کارگروه مختلف است و تبدیل به سازوکار پیشرفته شد که در سراسر کشور در حال توسعه است.

وی بیان کرد: نوآوری باعث حل مشکلات می‌شود. در یکی از کارگروه‌های ما مشکل به مسئله تبدیل می‌شود و در این زمینه هیئت‌علمی‌ها می‌بایست توان خود را نشان دهند؛ چرا که مسائل و مشکلات هرکدام پارامترهای جداگانه‌ای دارد و در تبدیل مشکل به مسئله باید شرکت‌ها پای کار بیایند.

مسئول سرای نوآوری، فولاد و زنجیره تأمین و صنایع وابسته به سیرجان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برای هر مشکلی یک کارگروه وجود دارد که خروجی آنها تبدیل به مسئله شده و در نهایت موضوع پایان‌نامه‌ها از روی مسائل مشخص می‌شوند.

وی ادامه داد: در نهایت آن را به حوزه پژوهش ارسال می‌کنیم و در آئین‌نامه این اجازه به ما داده شده است که سرفصل‌ها را تا ۳۰ درصد بر همان اساس تغییر دهیم و این سازوکار شکل‌گرفته و مسئولان در اجرایی سازی آن به ما کمک می‌کنند؛ امیدواریم این مسئله پیوند قوی بین صنعت و دانشگاه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب