دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور معاون علمی رئیس جمهور؛

ناحیه نوآوری دانشگاه تهران افتتاح می‌شود

ناحیه نوآوری دانشگاه تهران افتتاح می‌شود
ناحیه نوآوری دانشگاه تهران در مساحت 750 هکتار امروز با حضور معاون علمی رئیس جمهور و وزیر علوم افتتاح می‌شود.
کد خبر : 850380

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناحیه نوآوری تهران، با شعار «زندگی پایدار، هوشمند و سبز» به وسعت ۷۵۰ هکتار امروز چهارشنبه ۱۰ خرداد با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

ایجاد ناحیه نوآوری و فناوری طی امضای تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه تهران، شهرداری تهران، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزارت علوم بوده است.

ایجاد شهر هوشمند، تولید هوشمند و سلامت از مزایای این ناحیه هوشمند است و قرار است با راه اندازی این ناحیه، مردم ناحیه از مزایای آن بهره‌مند شوند.

ناحیه هوشمند به ناحیه جغرافیایی محدودی گفته می‌شود که از ارتقای صاحبان ایده، استارت‌آپ‌ها و صاحبان ایده تا توسعه زیست بوم نقش دارند، همچنین این نواحی باید بتوانند از منابع متنوع علمی، آموزشی، فناوری و زیر ساختی به نحو بهینه‌ای بهره‌برداری کنند.

پیش از این دانشگاه تهران شهر دانش را پیرامون خود ایجاد کرده بود و اکنون مجموع ناحیه نوآوری و شهر دانش دانشگاه تهران، در مساحت ۸۰۰ هکتار واقع شده است.

از این میزان ۷۵۰ هکتار مربوط به ناحیه نوآوری و ۵۰ هکتار مربوط به شهر دانش دانشگاه تهران می‌شود. جغرافیای شهر دانش دانشگاه تهران در محدوده جغرافیایی حد فاصل بلوار کشاورز در شمال، خیابان کارگر در غرب، خیابان انقلاب در جنوب و خیابان وصال در شرق است.

ناحیه نوآوری تهران نیز در محدوده بزرگراه حکیم در شمال، بزرگراه شهید چمران در غرب، بزرگراه شهید گمنام و خیابان مطهری در جنوب و بزرگراه مدرس در شرق واقع شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب