دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر ارتباطات پاسخ داد؛

ارتقا ۱۳ پله‌ای جایگاه ایران در رتبه‌بندی جهانی سرعت اینترنت

ارتقا ۱۳ پله‌ای جایگاه ایران در رتبه‌بندی جهانی سرعت اینترنت
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در یک سال گذشته سرعت اینترنت همراه حدود ۵۰ درصد و اینترنت ثابت حدود ده درصد بهتر شده است.
کد خبر : 847487

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به انتقاد یکی از کاربران پیامرسان بومی از وضعیت سرعت اینترنت در ایران، از ارتقا ۱۳ پله‌ای جایگاه ایران و روند رو به بهبود سرعت اینترنت خبرداد و گفت:«بر اساس گزارش مراجع جهانی (speed test)، در یک سال گذشته سرعت اینترنت همراه حدود ۵۰ درصد و اینترنت ثابت حدود ده درصد بهتر شده است و جایگاه ایران هم در همراه حدود ۱۳ پله ارتقا یافته است. اگر از اپراتور شکایت دارید با ۱۹۵ تماس بگیرید همکاران رسیدگی می‌کنند»

ارتقا ۱۳ پله‌ای جایگاه ایران در رتبه‌بندی جهانی سرعت اینترنت


طبق جدیدترین گزارش اسپیدتست، سرعت اینترنت موبایل ایران با سرعت ۳۶.۳۳ مگابیت بر ثانیه در رتبه ۶۱ ام قرار دارد. همچنین سرعت اینترنت ثابت با  ۱۱.۵۷ مگابیت بر ثانیه رسیده نسبت به ماه گذشته یک پله بهبود داشته و حالا در رتبه ۱۴۶ قرار دارد.

ارتقا ۱۳ پله‌ای جایگاه ایران در رتبه‌بندی جهانی سرعت اینترنت


به گزارش آنا، همچنین وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات، فراهم کردن اینترنت و شبکه پرسرعت، با کیفیت و امن، پروژه ملی پوشش ۲۰ میلیونی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها را در دستور کار خود قرار داده است. با اجرای این پروژه سرعت فعلی اینترنت حدود ۸۰ برابر افزایش پیدا می‌کند به طوری که سرعت اینترنت مشترکینی پروژه فیبر نوری به ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه نیز می‌رسد.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با مقدمات فراهم شده و بر اساس هدف گذاری تعیین شده امسال ۸ تا ۱۰ میلیون پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها ایجاد خواهد شد و. همچنین در روز جهانی ارتباطات فاز نخست این پروژه با تحت پوشش قرار گرفتن ۳ میلیون خانوار با حضور رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته