تحلیل و آنالیز شبکههای اجتماعی با جستوجوگر بومی «چالاک»
امیرحسین هاشمی، مدیر یک شرکت فناور در حوزه تحلیل و آنالیز شبکههای اجتماعی در حاشیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، گفت: «پپی دیگر» (جستوجوگر چالاک) ابزاری برای تحلیل و آنالیز شبکههای اجتماعی براساس هشتگ، کلمه کلیدی و حساب کاربری است. این سامانه قابلیت تعریف پروژه برای تحلیل چند موضوع و مدیریت شبکههای اجتماعی گوناگون را در اختیار کابران خود قرار میدهد.
وی در ادامه افزود: در واقع حوزه فعالیت ما تجزیه و تحلیل شبکههای اجتماعی است، یکی از خدمات این شرکت به نام «ردیاب» با موضوع، کلمه یا هشتگ مورد نظر کاربر وارد سامانه شده و نکتههای از کلمه داده شده را جمعآوری میکند. کلمات یا عبارات پر تکرار را تعیین میکند و دسته بندی را از نظر سازمان، رویداد، برند و لوکیشن مشخص میکند. در ادامه ارتباط میان کلمات مشخص شده تحت یک نموداری به اسم «کِنارش» مشخص میشود.
این فناورعنوان کرد: با جستجوی موضوع مورد نظر در بخش ردیاب به تعداد پستهای زده شده، تعداد لایک و کامنت پستها میتوان پی برد. از همه مهمتر حس متن پست و کامنتها تحلیل شده در اختیار کاربر قرار میگیرد. این خدمت ارائه شده برای دیجیتال مارکترها و کسانی که تحقیقات بازار را انجام میدهند، ابزار مناسبی محسوب میشود.
هاشمی بیان کرد: به عنوان یک نوآور از ابتدای پروژه به دنبال ایجاد ارتباط با ترافیک شهری بودیم و این بخش را ایجاد کردیم. کاربر میتواند از طریق سامانه، ساعت پربازدید حساب را شناسایی کند و قبل از شروع فعالیتهای تبلیغاتی، ترافیک محیطی نقاط مورد نظر روی نقشه را ببیند. همچنین اگر کاربر برای تبلیغات به دنبال افراد موثر باشد، میتواند با استفاده از این برنامه افراد فعال حوزه کاری خود را شناسایی و با آنها ارتباط بگیرد.
این مدیر شرکت نوآور خاطرنشان کرد: در کنار تمام قابلیتهای سیستم، امکان مدیریت شبکههای اجتماعی هم وجود دارد. در این بخش امکان تحلیل حساب کابری، تعیین پست گذاری اتوماتیک طبق برنامه، پیشنهاد زمان انتشار و ... در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/