دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1399 - 15:28

موتور جستجوی گوگل به حالت تاریک مجهز شد

موتور جستجوی گوگل سرانجام به ویژگی حالت تاریک مجهز شد و این امکان را برای کاربران فراهم ساخت که از مزایای این حالت استفاده کنند.
کد خبر : 490818
گوگل 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گوگل پس از مدت‌ها انتظار سرانجام موتور جستجوی خود را به حالت تاریک مجهز کرد. پرطرفدارترین موتور جستجوی جهان اکنون این امکان را برای کاربران خود فراهم ساخته است که به صورت دلخواه حالت تاریک را روشن یا خاموش کنند.


بسیاری از کاربران فضای مجازی سال 2019 را سال حالت تاریک(dark mode) نامیدند. زیرا تعدادی زیادی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های دنیا از این سال حالت تاریک را به نرم‌افزارهای خود اضافه کردند. پس از انتشار خبر ارائه حالت تاریک از سوی گوگل تعدادی از کاربران گفتند مدتی است موتور جستجوی آن‌ها در زمان‌های مشخصی شکل dark mode در می‌آید.


گوگل این ادعای کاربران موتور جستجوی خود را تایید کرده و طی اطلاعیه گفت: حالت تاریک مدتی است که فعال شده ولی فعالیت آن تا زمان ارائه نسخه اصلی به صورت آزمایشی است و مهندسان گوگل در تلاش هستند تا با ارزیابی بازخوردهای مردم بهترین خدمات ممکن را به کاربران بدهند.


کارشناسان فناوری معتقدند حالت تاریک دارای مزایای زیادی است که از جمله آن‌ها می‌توان به مصرف کمتر انرژی، آسیب کمتر به چشم زیبایی ظاهری اشاره کرد. همین موارد بالا سبب شده تا هزاران نرم‌افزار در سراسر فروشگاه‌های مجازی به دلیل جلب نظر مشتریان از این ویژگی استفاده کنند.



پس از نصب نسخه جدید اپلیکیشن موتور جستجوی گوگل نیاری به اعمال تغییرات برای فعال شدن حالت تاریک نیست زیرا این حالت به گونه‌ای طراحی شده که به صورت خودکار فعال می‌شود. البته این به معنای نداشتن کنترل برای تنظیم حالت تاریک نیست بلکه کاربران می‌توانند در هر لحظه dark mode  را غیرفعال کنند.


حالت تاریک موتور جستجوی گوگل قرار است برای هردو سیستم عامل اندروید و iOS فعال شده و در دسترس کاربران قرار گیرد. به نظر می‌رسد حالت تاریک گوگل برای هر سیستم عامل اندروید 10 و iOS 13 عرضه شود. البته گوگل هنوز در این خصوص اظهار نظر قطعی نکرده و مشخص نیست آیا حالت تاریک تنها با آخرین نسخه‌ سیستم عامل‌های اندروید و iOS هماهنگ است یا خیر؟


کاربران زیادی از فعال شدن حالت تاریک در موتور جستجوی گوگل استقبال کرده و گفتند: هر کاربران روزانه چندین بار از این موتور جستجو استفاده می‌کند و اگر حالت تاریک به آن اضافه شود قطعا فشار کمتری به چشم وارد می‌شود.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

برچسب ها: گوگل موتور جستجو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته