دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فعال حوزه کسب و کار:

ماندگاری افراد متخصص در شرکت‌ها به ۲ سال رسیده است

ماندگاری افراد متخصص در شرکت‌ها به ۲ سال رسیده است
یک کارشناس حوزه کسب و کار گفت: متاسفانه ماندگاری افراد متخصص در شرکت‌ها به ۲ سال رسیده است.
کد خبر : 846868

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پنل (شرکت‌ها با جای خالی متخصصان چه می‌کنند؟) در استیج اینوتکس ۲۰۲۳ برگزار شد.

علی آب‌روشن مدیر جذب و توسعه منابع انسانی یک شرکت در این صحنه گفت: مقوله مهاجرت با هیچ مقوله‌ای قابل رقابت نیست. اکنون مهاجرت در حوزه نیروی متخصص در کسب و کار‌ها به دو گونه مهاجرت از کشور و مهاجرت از یک کسب و کار اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: به عنوان یک شرکت و کسب و کار در این شرایط باید تمام تمرکز خود را به روی این امر بگذاریم که در کمترین زمان ممکن از نیروی متخصص شرکت بهره وری کنیم و ارزش افزوده ایجاد کنیم.

این مسئول ادامه داد: اکنون افراد به سازمان‌ها متعهد نیستند؛ بلکه به خودشان و اهدافشان متعهد هستند و به دلایل مختلف حتی در دنیا ماندگاری افراد متخصص به زیر دو سال رسیده است.

 آب‌روشن گفت: اکنون شرکت‌ها برای ماندگاری افراد متخصص و کلیدی چند استراتژیک استفاده می‌کنند. یکی از این استراتژیک‌ها اعطای وام‌های کلان و سهام شرکت به افراد است.

وی با اشاره به اینکه مهاجرت یک فرد از کشور یا سازمانی به سازمان دیگر بسیار به شرکت ضربه می‌زند، اضافه کرد: سازمان‌هایی که کسب وکار آن‌ها فردمحور است، می‌توانند برای بهره مندی از توان افراد مهاجر خود دورکاری مادام العمر داشته باشند.

فعال حوزه کسب و کار گفت: متاسفانه جایگاه‌های سازمانی ما در حال خالی شدن هستند، غالبا افراد که بیشتر در کارشان متخصص اند به دنبال مهاجرت هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته