دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1402 - 11:30
به عنوان عنصر کلیدی برای استراتژی‌های بازاریابی؛

اینفلوئنسر مارکتینگ چه تأثیری بر رشد کسب‌وکار دارد؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چه تأثیری بر رشد کسب‌وکار دارد؟
بسیاری از شرکت‌ها برای افزایش آگاهی از برند، رشد کسب‌وکار و جذب مشتریان بالقوه از اینفلوئنسر‌ها استفاده می‌کنند.
کد خبر : 842431

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، زمانی‌که نوبت به گرایش‌های بازاریابی می‌رسد، اینفلوئنسر مارکتینگ در صدر فهرست قرار می‌گیرد. بسیاری از آژانس‌ها این شکل از بازاریابی را برای افزایش آگاهی از برند، جذب مشتریان بالقوه و افزایش رشد کسب‌وکار اتخاذ کرده‌اند. اینفلوئنسر مارکتنیگ به بخش‌های روابط عمومی یا رسانه‌های اجتماعی اطلاق می‌شود و به عنوان یک عنصر کلیدی برای استراتژی‌های بازاریابی محسوب می‌شود. در واقع، اینفلوئنسر مارکتینگ در برنامه‌های رسانه گنجانده می‌شود.

رفتار‌های مصرف‌کنندگان در دنیای مدرن دستخوش تغییرات شده است و استفاده از وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک، رسانه‌های اجتماعی و خرید از تلفن همراه بسیار رایج شده است. همین موضوع جایگاه اینفلوئنسر مارکتینگ را به عنوان یک استراتژی کلیدی برای رشد کسب‌وکار تثبیت کرده است.

در سال‌های اخیر، تجارت الکترونیک بسیار شتاب گرفته و فرصتی عالی و منحصر به‌فرد برای برند‌های آنلاین ایجاد کرده است تا از سازندگان رسانه‌های اجتماعی به عنوان شرکای کلیدی در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنند. حال، در این گزارش بررسی خواهیم کرد که چرا اینفلوئنسر‌ها به برند‌ها کمک می‌کنند تا پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

صنعت اینفلوئنسر‌ها متشکل از متخصصان و کارشناسانی هستند که نظر مخاطبانشان مورد اعتماد و ارزش‌گذاری است و می‌تواند مزایای زیادی برای کسب‌وکار‌ها به‌همراه داشته باشد. اینفلوئنسر‌ها می‌دانند چگونه مردم را بسیج کنند و ترافیک سایت‌های شرکای خود را افزایش دهند.

اینفلوئنسر‌ها در جامعه بسیار تأثیرگذار هستند، زیرا می‌دانند چگونه مخاطبان خود را بسیج و پیام‌های کلیدی را در مقابل مشتریان هدف خود دریافت کنند. موفق‌ترین اینفلوئنسر‌ها یک مخاطب خاص پیدا کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند تا آن‌ها را وادار به انجام نوعی اقدام کنند.

تخمین زده می‌شود که ۹۲ ٪ از مصرف‌کنندگان به توصیه‌های دهان به دهان بیش از سایر منابع اعتماد دارند. علاوه بر این، ۶۱ ٪ از مردم به طور خاص به توصیه‌های اینفلوئنسر بیشتر از سایر تبلیغات اعتماد دارند. این بدان معناست که انتخاب اینفلوئنسر‌های مناسب برای کسب‌وکار بسیار حائز اهمیت است.

براساس تحقیقات گسترده نشان داده شده است که اینفلوئنسر مارکتینگ ترافیک وب سایت را افزایش می‌دهد، اما یکی از موارد مهم که موجب می‌شود تا بازاریابان جذب شوند، بازاریابی متفاوت است. اینفلوئنسر‌ها در نوع بازاریابی تفاوت منحصر به‌فردی ایجاد می‌کنند. فرآیند تبدیل یک مشتری احتمالی توسط سرنخ به مشتری واقعی یکی از کار‌های مهم اینفلوئنسرهاست.

از آنجایی که مردم زمان بیشتری را در رسانه‌های اجتماعی و اینترنت می‌گذرانند، فعالیت‌های تجاری اکنون به صورت آنلاین انجام می‌شود. به این ترتیب، اینفلوئنسر‌ها نه تنها باعث کشف محصول، بلکه موجب تبدیل مشتری احتمالی به مشتری واقعی می‌شوند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که ۸۴ درصد از مردم در نتیجه توصیه اینفلوئنسر‌ها خرید می‌کنند؛ بنابراین باید شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان در انتخاب این مورد دقت زیادی کنند.

انتهای پیام/۳۰۰۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته