توسط ستاره شناسان؛

سومین پیش سیاره در فاصله ۳۷۴ سال نوری کشف شد

ستاره شناسان وجود سومین پیش سیاره را در فاصله ۳۷۴ سال نوری تایید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، ستاره شناسان وجود سومین پیش سیاره را در فاصله ۳۷۴ سال نوری تایید کردند. این سومین باری است که دانشمندان یک پیش سیاره را کشف می‌کنند. PDS ۷۰ b و c دو پیش سیاره ثبت شده دیگر هستند که به دور ستاره PDS ۷۰ می‌چرخند.

رصد پیش سیاره جدید بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ صورت گرفت. دانشمندان چندین بار این سیستم تازه شکل گرفته را مشاهده کردند و بر اساس مشاهدات اولیه خود، این فرضیه را مطرح کردند که منبع فشرده در تصاویر آن‌ها می‌تواند یک پیش سیاره بالقوه باشد. آن‌ها مشاهدات گسترده‌ای را برای تأیید شکل گیری یک سیاره انجام دادند. این تیم حرکت سیاره را در فاصله ۳۷ واحد نجومی از ستاره آن ردیابی کردند.

از آن‌جایی که انتظار داریم سیارات در هنگام شکل گیری داغ باشند، تلسکوپ تصاویر مادون قرمز از HD ۱۶۹۱۴۲ گرفت تا نشانه حرارتی شکل گیری آن‌ها را جستجو کند. با این داده‌ها، دانشمندان توانستند وجود سیاره‌ای به نام HD ۱۶۹۱۴۲ b را تایید کنند. ستاره شناسان وجود سومین پیش سیاره را در فاصله ۳۷۴ سال نوری تایید کردند، تصویری از سیستم HD ۱۶۹۱۴۲ که سیگنال سیاره در حال شکل گیری HD ۱۶۹۱۴۲ b را نشان می‌دهد.

ستاره شناسان وجود سومین پیش سیاره را در فاصله 374 سال نوری تایید کردند

علاوه بر این، مشاهدات شکاف حلقوی در قرص حک شده توسط پیش سیاره را تایید می‌کنند، همان‌طور که توسط مدل‌های سیاره‌ای پیش بینی شده است. این نشان می‌دهد که سایر دیسک‌های پیش سیاره‌ای با حلقه‌های مارپیچی مانند نیز ممکن است سیاره‌هایی را در کیهان پنهان کنند. به گفته یکی از محققان این گروه تحقیقاتی «در مادون قرمز، ما همچنین می‌توانیم یک بازوی مارپیچی را در دیسک ببینیم که توسط این سیاره ایجاد شده و در پی آن قابل مشاهده است. این نشان می‌دهد که دیسک‌های دیگر پیش سیاره‌ای حاوی مارپیچ‌ها هم ممکن است سیاره‌هایی را که هنوز کشف نشده‌اند، در خود جای دهند.»

انتهای پیام/۱۱۰/