دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دغدغه جدید دانشمندان؛

زمین چند بار به دور خورشید چرخیده است؟

زمین چند بار به دور خورشید چرخیده است؟
دانشمندان بررسی کرده‌اند که هر یک از هشت سیاره منظومه شمسی در ۴.۶ میلیارد سال گذشته چند سفر به دور خورشید انجام داده‌اند.
کد خبر : 885672

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از لایو اسپیس، دانشمندان بررسی کرده‌اند که هر یک از هشت سیاره منظومه شمسی در 4 میلیارد و 600 میلیون سال گذشته چند سفر به دور خورشید انجام داده‌اند.

محققان خاطرنشان می‌کنند، وقتی افراد روی سطح زمین ایستاده‌اند به راحتی فراموش می‌شود که سیاره زمین با سرعتی بیش از  ۱۰۷ هزار و 800 کیلومتر در ساعت به دور خورشید می‌چرخد و حتی راحت‌تر فراموش می‌‌شود که هفت سیاره دیگر نیز با سرعت‌های عجیب مشابهی در اطراف زمین قرار دارند و می‌چرخند یا اینکه هر هشت سیاره میلیاردها سال است که بی وقفه دور منظومه شمسی می‌چرخند. موضوعی که ممکن است واقعاً ذهن افراد را متحیر کند این است که بدانند هر سیاره چند سفر به دور خورشید کرده است. 

ممکن است محاسبه این موضوع مشکل به نظر برسد، اما از آنجایی که مدار سیارات تا حد زیادی در طول عمر خود بدون تغییر باقی مانده‌اند، تنها چیزی که لازم است دانستن محاسبات ریاضی اولیه است؛ زمین از زمان شکل گیری خود و شروع به گردش در مدار حول خورشید، بارها و بارها طی مسیرش به دور خورشید چرخیده است. این مسیر به عنوان سال زمینی شناخته می‌شود که زمانی است که زمین یک دور کامل به دور خورشید گردش کند. مدت زمان یک دور زمین در مدار حول خورشید حدوداً ۳۶۵ روز و 6 ساعت است.

با توجه به این داده‌ها، تاکنون بیش از ۴.۵ میلیارد سال از زمان شکل گیری زمین گذشته و بنابراین بیش از ۴.۵ میلیارد بار زمین به دور خورشید سفر  کرده است.

البته ارقام دقیق تعداد گردش‌های زمین حول خورشید کمی پیچیده است؛ در طول زمان تعداد روزهای سال نجومی کوچکتر از ۳۶۵.۲۵ روز و بزرگتر از ۳۶۵.۲۴ روز است. برای حل این تناقض، تکنیک‌هایی مانند اضافه کردن سال‌های کبیسه به لیست آماری وجود دارد که برای تطبیق تقویم ماهیانه با سال نجومی استفاده می‌شوند، اما به طور کلی می‌توان گفت که زمین تاکنون بیش از ۴.۵ میلیارد بار به دور خورشید چرخیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته