دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1402 - 13:00
چالش‌های کسب‌وکار (۱۸)؛

تصمیم‌گیری نادرست منجر به نابودی کسب‌وکار می‌شود

تصمیم‌گیری نادرست منجر به نابودی کسب‌وکار می‌شود
فرآیند تصمیم‌گیری یکی از حیاتی‌ترین نقش‌های توسعه‌دهندگان در شرکت محسوب می‌شود.
کد خبر : 841303

به گزارش خبرنگار گروه خانه خلاق خبرگزاری آنا، کسب‌کار‌ها برای مقابله با موانع، رشد و گسترش نیاز به یک تصمیم‌گیرنده حرفه‌ای دارد. درواقع، یکی از حیاتی‌ترین نقش‌هایی که افراد به عنوان یک کارآفرین ایفا خواهند کرد، نقش تصمیم گیرنده است؛ بنابراین کارآفرینان باید به تیمی از مشاوران از بخش‌های مختلف سازمان تکیه کنند تا بتوانند اطلاعات درستی کسب کنند، اما تصمیم نهایی با وجود مشاوران به عهده کارآفرینان است.

کارآفرینان در شرکت مسئول تنظیم تمامی دستورالعمل‌های اصلی هستند. همچنین موظف به برقراری تمامی تماس‌های مهم در هنگام ترسیم مسیر کسب‌وکار خود خواهند بود. این موقعیت می‌تواند دشوار باشد، اما صاحبان شرکت با رشد در حوزه تصمیم‌گیری می‌توانند با کسب مهارت‌های بیشتر رشد کنند.

تصمیم‌گیری مانند مهارت‌های دیگر نیاز به آموزش زیادی دارد. زمانی‌که صاحبان شرکت برای اولین بار درگیر این مسائل می‌شوند، بی تجربه خواهند بود و همین امر به عملکرد شرکت آسیب جدی‌ای وارد می‌کند، اما اگر توسعه‌دهندگان به تدریج عادت‌های نادرست خود را حذف و با شیوه‌های مثبت جایگزین کنند، شرکت را برای موفقیت بیشتر آماده خواهند کرد. در این گزارش به برخی از تصمیم‌های نادرست اشاره شده است.

تحقیقات برای یک تصمیم‌گیری درست بسیار مهم تلقی می‌شود. صاحبان شرکت باید از تحقیقات برای تمام تصمیم‌گیری‌های خود از انتخاب مخاطب گرفته تا استخدام یک خدمات مشتری جدید متخصص استفاده کنند. مقدار زمان و تلاشی که توسعه‌دهندگان برای تحقیق صرف می‌کنند باید به‌طور مستقیم با مقیاس تصمیم‌گیری متناسب باشد. بدیهی است که تصمیمات تغییردهنده شرکت باید با تلاش تحقیقاتی بیشتری نسبت به تصمیم گیری مواجه شود.

صاحبان یک شرکت باید درباره محیط فعلی شرکت، هزینه‌ها، خطرات، نتایج باقوه و عوامل متعدد تحقیق کنند، زیرا این عوامل اثر مستقیمی با پیامد‌های حاصل‌شده دارد. تصمیمات مشابه در گذشته هنگامی که داده‌ها را در اختیار دارید، می‌تواند منجر به تصمیمات آگاهانه‌تری شود.

صاحبان شرکت به عنوان رهبر یک کسب‌وکار، باید نظرات خود را شفاف‌سازی کنند. آن‌ها هنگام سنجش گزینه‌های خود برای تصمیم‌گیری‌های مهم، باید از شرکا، سرمایه‌گذاران، مربیان، کارمندان و حتی دوستان و خانواده خود راهنمایی کسب کنند، اما با این حال، هرگز نباید برای تصمیم‌گیری خود به نظرات دیگران اعتماد کنند.

انتهای پیام/۳۰۰۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته