دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1395 - 11:48
در نشست معاونان فرهنگی 13 دانشگاه بزرگ کشور؛

طرح جشنواره مشترک فرهنگی بین 13 دانشگاه تصویب شد/ تدوین سند جامع توسعه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها در دستور کار

سومین نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی 13 دانشگاه بزرگ کشور به میزبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شیراز برگزار شد.
کد خبر : 84033

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در این نشست دو روزه که با حضور معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های شیراز، فردوسی، تبریز، خواجه‌نصیرالدین طوسی، علامه‌طباطبائی، صنعتی اصفهان، اصفهان و تهران برگزار شد، درباره مباحث مختلف فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های بزرگ کشور بحث شد.


مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران و دبیر شورای معاونان فرهنگی و اجتماعی 13 دانشگاه بزرگ کشور با موفقیت‌آمیز توصیف‌کردن این نشست گفت: «خوشبختانه نشست سوم معاونان فرهنگی و اجتماعی 13 دانشگاه بزرگ کشور با میزبانی شایسته دانشگاه شیراز به خوبی برگزار شد و دستاوردهای مهمی را به همراه داشت».


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران برگزاری دوره‌های مدیریت فرهنگی در این 13 دانشگاه را از مصوبات این نشست عنوان کرد و افزود: «در این نشست پیشنهاد دانشگاه تهران مبنی بر برگزاری دوره‌های آموزش مدیریت فرهنگی در سه سطح معاونان فرهنگی دانشکد‌ه‌ها، مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و کارشناسان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها، طرح و پس از بحث و بررسی، با آن‌ها موافقت شد. مقرر شد اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با همکاری معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های شیراز و علم‌وصنعت نسبت به ارائه طرح کامل حاوی جزئیات اجرایی حداکثر تا جلسه دیگر معاونان اقدام کند».


سرسنگی برگزاری دوره‌های بازآموزی و توانمندسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد و گفت: «معاونان فرهنگی و اجتماعی در راستای الزامات اسناد بالادستی آموزش عالی کشور توصیه کردند همه دانشگاه‌های عضو اتحادیه امر احیای دوره‌های بازآموزی و توانمندسازی اعضای هیئت علمی خود را به صورت جدی پیگیری کنند.»


دبیر شورای معاونان فرهنگی و اجتماعی 13 دانشگاه بزرگ کشور از تصویب طرح جشنواره مشترک فرهنگی در نشست شیراز خبر داد و گفت: «موضوع برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری مشترک بین 13 دانشگاه بزرگ کشور بررسی شد. این طرح تصویب و مقرر شد اداره کل دانشگاه تهران طرح اجرایی این جشنواره را تا نشست بعدی آماده کند».


او همچنین به پیشنهاد معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد درباره تدوین سند جامع توسعه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: «در این زمینه مقرر شد اعضا نظرات خود را در مورد این طرح ارائه کنند تا معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد حداکثر در فاصله زمانی این جلسه و جلسه آینده نسبت به جمع‌بندی و ارائه طرح پیشنهادی به جلسه اقدام کند. همچنین مصوب شد این طرح پس از تصویب اعضا برای معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته