۴ روشی که فناوری کسبوکار را تغییر میدهد
به گزارش خبرنگار گروه خانه خلاق خبرگزاری آنا، دنیای تجارت برای یک قرن یا بیشتر پس از انقلاب صنعتی به همان شکل باقی ماند، اما به جرات میتوان گفت که این اتفاق دیگر هرگز تکرار نخواهد شد. فناوری بهطور مداوم در حال توسعه، جهش و انطباق است. سرعت تصاعدی پیشرفت تکنولوژی به ویژه در سال ۲۰۲۰، آنقدر سریع بوده که تصور آن دشوار است.
اگر افراد به ماشین زمان دسترسی داشتند و کمتر از ۱۰ سال به عقب برمی گشتند، از دیدن این همه پیشرفت شوکه میشدند. تقریبا فناوری تمامی جنبههای کسبوکار را از نظر عملکرد تغییر داده است و هرگز در تاریخ چنین تغییری به این سرعت رخ نداده است.
ارتباطات و اشتراکگذاری اطلاعات برای هر کسبوکاری حیاتی است. محیط امروزی راههای بیشتری نسبت به گذشته برای توسعه کسبوکار ارائه میدهد و فناوری آن را سریعتر، آسانتر و کارآمدتر میکند.
برنامههایی مانند Slack، Zoom، Microsoft Teams، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، روباتهای گفتگو و موارد دیگر مزایا و معایب بسیار زیادی برای تمامی کسبوکارها دارد.
ارتباطات خودکار با استفاده از کانالهای مختلف به کسبوکارها کمک میکند تا بهرهوری بازاریابی را افزایش و به مشتریان نیز دسترسی پیدا کند، اما ما باید توجه داشته باشیم که اگر بیش از حد از آن استفاده کنیم، میتوانیم توانایی ایجاد روابط با مشتری را از دست بدهیم.
دستگاهها یا تبلتهای هوشمند با نرمافزار مناسب امکان مدیریت همهجانبه و از راه دور را برای یک کسبوکار فراهم میکنند. همه چیز از فعال سازی فروش، بازاریابی محتوا، و روابط با مشتری از طریق فرآیندهای پشتیبان با کلیک یک دکمه شروع میشود، اما تلفن همراه تنها برای صاحبان کسبوکار نیست، بلکه برای مصرف کنندگان و مشتریها نیز محسوب میشود.
با ظهور نسل هزاره، افراد بیشتری هر روز از دستگاههای تلفن همراه برای خرید، فروش، یافتن مشاغل محلی و به اشتراک گذاری تجربیات خود با دوستان، آشنایان، مشتریان احتمالی استفاده میکنند. فناوری سهولت ارتباط تمامی کسبوکارها را افزایش داده است.
فعالیت از راه دور در ۱۵ سال گذشته بهطور پیوسته در میان جامعه ترویج پیدا کرده است. کووید-۱۹ شرکتهایی را مجبور به فعالیت از راه دور کرد که قبلاً محیط کار از راه دور را مناسب نمیدانستند. در حال حاضر شرکتهای خصوصی، دولتی، غیرانتفایی و استارتآپها با بهبود فناوری و افزایش تقاضاها به مزایای اصلی ادغام کار از راه دور در استراتژیهای تجاری ادامه میدهند.
در آخر هوش مصنوعی شکل جهان را در بازارهای تجاری و مصرفکننده تغییر داده و جریان اصلی زندگی روزمره است. این فناوری تقریباً در هر صنعت، فرآیندهای کسبوکار را متحول میکند و به یک استراتژی ضروری برای کسانی تبدیل شده که مایل به حفظ مزیت رقابتی هستند.
انتهای پیام/۳۰۰۴/
انتهای پیام/