نقش اساسی رسانههای اجتماعی در حمایت از کسبوکارها بررسی میشود
به گزارش خبرنگار گروه خانه خلاق خبرگزاری آنا، سازمانها در عصر حاضر نیاز به برقراری ارتباط با مشتریان خود برای شناخت بهتر دارند؛ بنابراین سازمانها آموزش میبینند که چطور نیازهای مشتریان خود را برآورده کنند و خدمات بهتری ارائه دهند. این آموزشها باعث میشود تا عملکرد تجاری آنها بهبود یابد. رسانههای اجتماعی یکی ازکانالهای ارتباطی هستند که سازمانها اخیرا برای حمایت از استراتژیهای تجاری خود از آن بهره میبرند.
هدف از این گزارش بررسی چگونگی نقش رسانههای اجتماعی در استراتژیهای تجاری سازمانها و همچنین تاثیر آن بر عملکرد سازمانهاست. برای انجام این پژوهش دادهها از سازمانهای مختلف مانند تهران و همچنین متشکل از ۵۸ مدیر، کارشناس بازاریابی، متخصص رسانه اجتماعی و استاد دانشگاه است. نتایج بهدستآمده از پژوهشها نشان میدهد که رسانههای اجتماعی نقش اساسی و کلیدی در حمایت از استراتژیهای کسبوکار دارد.
**همسویی استراتژیک مستلزم استفاده از رسانههای اجتماعی است
یکی از وظایف مدیران برای توسعه کسبوکار، توسعه استراتژیها برای دستیابی به اهداف در آینده است. اساس تصمیمگیری مدیریت برای بقا و بهبود عملکرد سازمانها بسیار ضروری است و درنهایت موجب ارتقای کسبوکار میشود. همسویی استراتژیک مستلزم استفاده از رسانههای اجتماعی مطابق با استراتژیها، اهداف و نیازهای کسبوکار است. رسانههای اجتماعی برای حمایت از جنبههای مختلف کسبوکار از فعالیتهایی مانند تعامل با مشتری، پراکندگی تبلیغات و محتوای بازاریابی و جذب مشتری استفاده میکنند. رسانههای اجتماعی میان مشتریان وکارمندان سازمان ارتباط برقرار میکند که نشاندهنده مجرای جمعآوری اطلاعات است که برای حمایت از محصولات سازمانها در بازار و ارائه خدمات به مشتریان استفاده میشود.
** هدف جامع رسانههای آنلاین در سازمانها چیست؟
محبوبیت رسانههای اجتماعی، پتانسیل عظیمی را برای کسبوکارها در زمینه بازاریابی پیشنهاد میکند. ارتباط مشتری و رسانههای اجتماعی در سازمانها به سه موضوع عمده میپردازد. اولین مسئله بازاریابی رسانههای اجتماعی است. در موضوع دوم به قدرت پیشبینی رسانههای اجتماعی اشاره میشود. موضوع سوم تحقیقات رسانههای اجتماعی به نحوه استفاده سازمانها از رسانههای اجتماعی به عنوان یک استراتژی برای دستیابی به اهداف سازمانی مربوط میشود. شرکتها برای دستیابی به اهداف سازمانی میتوانند از رسانههای اجتماعی به عنوان یک ارزش تجاری اسفاده کنند.
اصطلاح رسانه اجتماعی برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ توسط کریس شیپلی، یکی از بنیانگذاران رسانه اجتماعی استفاده شد. رسانههای اجتماعی برنامهها، پلتفرمها و رسانههای آنلاینی هستند که هدفشان تسهیل تعاملات، همکاریها و به اشتراکگذاری محتوا در سازمانهاست و در نهایت به عنوان کانال ارتباطی به بهبود عملکرد تجاری کمک میکند.
انتهای پیام/۳۰۰۴/
انتهای پیام/