دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به همت محققان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛

سامانه مدیریت و افزایش ایمنی مصرف گاز طراحی و تولید شد

سامانه مدیریت و افزایش ایمنی مصرف گاز طراحی و تولید شد
یک شرکت دانش بنیان عضو پارک علم و فناوری دانشگاه تهران موفق به طراحی و تولید سامانه مرکزی مدیریت، سازماندهی و افزایش ایمنی مصرف گاز شد، این سامانه در صنایع مختلف و همچنین مراکز درمانی، بیمارستانی و آزمایشگاهی کاربرد دارد.
کد خبر : 809594

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، ناصر مسعودی نژاد، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت رایتک پویا به سابقه فعالیت ۱۵ ساله شرکت و انجام بیش از ۲۰۰ طرح در حوزه‌های متعدد تخصصی کار با گاز در صنایع راهبردی اشاره کرد و گفت: مدیریت سامانه‌های کار با گاز‌های تخصصی زمینه اصلی فعالیت شرکت است که منجر به بومی سازی و انتقال دانش فنی این تخصص، آگاهی بخشی جامعه هدف درباره خطرات ناشی از کار با گاز‌ها و ارائه راه حل‌های متعدد براساس حوزه‌های مختلف کاربردی مبتنی بر اصول استاندارد، آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص در این حوزه و کاهش وابستگی به کارشناسان و شرکت‌های خارجی در انجام پروژه‌های راهبردی در حوزه کار با گاز‌های تخصصی، طراحی و ساخت تجهیزات مرتبط با صنعت گاز‌های تخصصی در کشور و صرفه جویی ارزی و ریالی شده است.

وی درباره اهمیت بومی سازی و انتقال دانش فنی کار با گاز‌های تخصصی اهار داشت: این شرکت توانست مجموعه‌ای از محصولات و خدمات ازجمله یونیت خدمات ایمنی h ۲ s، دستگاه آشکارسازی گاز، قفسه نگهداری سیلندر‌های گاز، سیستم‌های مرکزی انتقال گاز‌های خالص جهت مراکز و آزمایشگاه‌های واحد‌های صنعتی، علمی و پژوهشی، سیستم‌های مرکزی انتقال گاز‌های تکنیکال جهت واحد‌های صنعتی، آزمایشگاه تست خوردگی در محیط گاز H ۲ S جهت فولاد‌های آلیاژی مورد مصرف در صنایع نفت و سیستم‌های نمونه گیری گاز و مایع جهت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را در کشور برای نخستین بار  بومی سازی کند.

این فناور با بیان  اینکه فعالیت در زمینه مدیریت سامانه‌های کار با گاز‌های تخصصی در ایران موضوعی بسیار جدید به شمار می‌رود و شرکت مهندسی بازرگانی رایتک پویا پایه گذار این فعالیت است، اظهار داشت: در خصوص محصولات و خدمات شرکت رقبای جدی در داخل کشور نداریم، اما در کشور‌های پیشرفته رقبای قدرتمند با سابقه‌ای، فعالیت می‌کنند که این شرکت‌ها نیز به صورت مستقیم و یا از طریق شرکای تجاری خود در بسیاری از پروژه‌های ایران حضور داشته اند.

مسعودی نژاد مزیت‌های رقابتی محصولات و خدمات شرکت را از چند جنبه قابل بررسی دانست و خاطرنشان کرد: دانش محور بودن کلیه فعالیت‌های سازمان، کوتاه بودن زمان تحویل تجهیزات به علت برخورداری از موجودی بالای کالا‌های مورد نیاز، تعهد در انجام خدمات پس از فروش، داشتن تاییدیه صلاحیت HSE در حوزه فعالیت شرکت، برخورداری از تیم فنی و با تجربه، داشتن شرکای تجاری قوی در خارج از کشور از جمله مهمترین مزیت‌های رقابتی شرکت به شمار می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه شرکت تنها دارنده تاییدیه استاندارد مدیریت کیفیت ISO ۹۰۰۱-۲۰۱۵  در حوزه مدیریت سامانه‌های کار با گاز‌های تخصصی در ایران از موسسه توف آلمان است، گفت: شرکت توانسته در زمینه جلوگیری از خروج ارز موفقیت‌های بسیاری داشته باشد و عهده دار اجرای پروژه‌هایی شود که در گذشته توسط شرکت‌های خارجی انجام می‌شده است.

مدیرعامل این شرکت درباره اشتغالزایی شرکت هم اظهار داشت: در حال حاضر این شرکت توانسته برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کند.

مسعودی نژاد به محدودیت‌های واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و یادآور شد: نبود حمایت در حوزه تسهیلات مالی مانند تضامین و تامین نقدینگی، نبود حمایت سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی و نبود تسهیلات و بخشودگی‌ها، ناآشنایی شرکت‌ها با قوانین، دستورالعمل‌ها و تسهیلات، نیاز به تغییر نگرش در مدیریت کلان کشور برای حمایت از دانش بنیان‌ها برای حضور در بازار‌های صادراتی دارد.

وی نیاز به پشتیبانی همه سازمان‌های مرتبط در راستای ارائه تسهیلات برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی به منظور توسعه صادرات، دسترسی دشوار به نیرو‌های مستعد و توانمند برای بهبود منابع انسانی، وجود مشکلات متعدد در حوزه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و عدم ثبات در فضای کسب وکار را از جمله مسایلی عنوان کرد که یک شرکت دانش بنیان با آن مواجه می‌شود.

این فناور افزود: تلاش در جهت دانش محور بودن در همه حوزه‌ها و فعالیت مستمر واحد تحقیق و توسعه، راه‌اندازی واحد راهبردی در شرکت به منظور مطالعه در حوزه‌های متعدد و بهبود فرایند برنامه ریزی و تصمیم سازی، راه‌اندازی دفتر در امارات و آلمان جهت توسعه فعالیت‌های برون مرزی، سرمایه‌گذاری در حوزه تبلیغات و بازاریابی، برنامه‌ریزی برای توسعه آموزش کارکنان و بازار‌های هدف از جمله سازوکار‌هایی است که شرکت برای حل مسائل و چالش‌ها انتخاب کرده است.

انتهای پیام/۴۱۶۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب