دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1401 - 11:05
دهقانی فیروزآبادی در حاشیه نمایشگاه فناوری نانو:

اقتدار جمهوری اسلامی محصول توجه به علم و فناوری است

اقتدار جمهوری اسلامی محصول توجه به علم و فناوری است
سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اقتدار جمهوری اسلامی محصول توجه به علم و فناوری است.
کد خبر : 808057

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه نمایشگاه بین المللی نانو ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقتدار جمهوری اسلامی محصول توجه به علم و فناوری است. بسیاری از مختصصان جهان هم این را فهمیده اند و از سال ۲۰۰۵ تحلیل‌هایی درباره وضعیت اقتصادی ایران شروع شده است و گزارش‌هایی را می‌بینم که در آن عنوان می‌شود که رهبر جمهوری اسلامی توسعه اقتصاد را در بستر علم و فناوری طراحی کرده است.

وی افزود: همه دنیا می‌دانند که ایران با توجه به حوزه علم و فناوری می‌تواند اقتصادش را بسازد. به خاطر همین مهمترین پایه‌های اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه‌ها هستند که مورد توجه خاص دشمن قرار گرفتند، قطعا دشمنان از این طراحی خود ناامید خواهند شد.

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: ما امروز اول صبح میزبان وزیر اقتصاد در نمایشگاه بین المللی نانور بودیم، پیامش این است که کشور رویکرد جدی نسبت به دانش بنیان‌ها و توسعه اقتصاد دانش بنیان دارد.

وی با بیان اینکه امسال فقط سال دانش بنیان نیست امسال طلیعه شروع توجه به دانش بنیان هاست، گفت: ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توجه ویژه به اجرای قانون جهش تولید و اقتصاد دانش بنیان داریم که حقیقتا قانون فاخری است. همگن کردن شرکت‌های کوچک برای تولید اقتصاد‌های بزرگ، توجه به بیمه محصولات دانش بنیان و مدل تامین مالی جدید از دیگر برنامه‌هایی است که در معاونت علمی دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/۴۰۴۰/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته