دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1401 - 12:59
پیشوایی در گفت‌وگو با آنا:

عوامل کاهش بهره‌وری در کشور با همراهی دانش‌بنیان‌ها شناسایی می‌شود

عوامل کاهش بهره‌وری در کشور با همراهی دانش‌بنیان‌ها شناسایی می‌شود
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: به منظور دریافت راه‌حل‌‌های برطرف‌کننده عوامل کاهش بهره‌وری در کشور در جریان سه رویداد ملی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌کنیم.
کد خبر : 803421

میرسامان پیشوایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا درباره استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان‌ها از سوی سازمان ملی بهره‌وری ایران اظهار کرد: در سال جاری یکی از ابتکارات سازمان ملی بهره‌وری گنجاندن مفهوم نوآوری بهره‌ور در آیین‌نامه اجرایی این سازمان است.

وی افزود: تمرکز سازمان ملی بهره‌وری در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان بر نوآوری بهره‌ور یعنی نوآوری که با هزینه کم منافع عمومی زیادی دارد، است. در همین راستا این سازمان تفاهم‌نامه‌ای را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا کرده است و حمایت از دانش‌بنیان‌ها را در سه حوزه کشاورزی، حمل‌ونقل و انرژی هدف‌گذاری کردیم.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری بیان کرد: این سه حوزه بهره‌ور مستعدترین بخش‌های کشور برای ارتقای بهره‌وری هستند.

پیشوایی عنوان کرد: از تمامی شرکت‌های فناور و نوآور دعوت می‌کنیم در رویدادهای ملی ارزیابی بهره‌وری که به زودی برگزار می‌شود به مشارکت در شناسایی مسائل نابهره‌وری سه حوزه گفته شده و ارائه راه‌حل اقدام کنند. سازمان ملی بهره‌وری راه‌حل‌های دانش‌بنیان‌ها را در سه رویداد ملی دریافت و آن‌ها را به دستگاه‌های متولی ارتباط می‌دهد.

وی در رابطه با ارزیابی کسب وکار‌های دانش‌بنیان گفت: از منظر وجود ابزارهایی از قبل آیین‌نامه‌هایی برای ارزیابی بهره‌وری شرکت‌های فعال در بخش خصوصی وجود دارد. شرکت‌های خصوصی از نظر قانونی الزامی به ارائه اطلاعات و گزارش عملکرد به سازمان ملی بهره‌وری ندارند و صرفاً تفاهم‌نامه‌هایی از طریق نهاد‌هایی از قبیل اتاق بازرگانی با این سازمان منعقد شده است. سازمان ملی بهره‌وری خدمات متنوع توانمند‌سازی را برای ارتقای بهره‌وری به دانش‌بنیان‌ها ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/4144

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته