دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
درخواست یک تشکل دانشجویی از شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی؛

لزوم بررسی مجدد مصوبه صدور مجوز ورود دانشجویان خارج به داخل کشور/ آزمون صلاحيت عملی جايگزين کنکور نيست

لزوم بررسی مجدد مصوبه صدور مجوز ورود دانشجویان خارج به داخل کشور  آزمون صلاحيت عملی جايگزين کنکور نيست
انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طی نامه‌ای از دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی درخواست کرد تا مصوبه صدور مجوز ورود دانشجویان خارج به داخل کشور را مجدد مورد بررسی قرار دهد.
کد خبر : 800347

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاري آنا، انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نامه‌ای از غلامرضا حسن زاده، دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی درخواست کرد تا مصوبه صدور مجوز ورود دانشجویان خارج به داخل کشور را به دلیل خسارت‌هایی که به نظام سلامت وارد می‌کند، مجدد مورد بررسی قرار دهد.

متن این نامه به اين شرح است:

استاد ارجمند جناب آقای دکتر حسن زاده
دبیر محترم شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی

سلام علیکم
احتراما همانگونه که مستحضرید امروز یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های کشور، دانشگاه‌ها، جوانان و امیدواری آنهاست و یکی از وظایف اصلی جامعه‌ دانشگاهی حرکت در راستاي عدالت و رفع نارسایی‌هاست.
پیرو تصمیمات جلسه سوم مرداد ماه سال ۱۴۰۱ مبنی بر مجوز ورود دانشجویان خارج از کشور به داخل و حسب دغدغه‌ی همیشگی، بر خود لازم دانستیم نکاتی را خدمت‌تان عرض نماییم.

۱- در حالی که طیف قابل توجهی از دانش آموزان ایرانی ایرانی علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با امکانات محدود و مشکلات فراوان آموزشی از مسیری به نام کنکور که شاید ایده آل‌ترین راه برای سنجش سطح علمی نباشد، گذر می‌کنند؛ تصمیمات اخیر شورای عالی برنامه ریزی مصداق کامل نقض عدالت آموزشی در بدنه وزارت بهداشت است. این در حالیست که مقام معظم رهبری در بیانات خود تاکید بر عدالت آموزشی داشته و آن را حساس‌تر از گذشته برشمرده‌اند.

معتقدیم که دانشگاه میبایست بستری مناسب در راستاي رشد و شکوفایی دانشجویان با استعداد این سرزمین تلقی گردد و نباید تبدیل به محلی برای طیفی خاص شود.

۲-به نظر می‌رسد این مصوبه سبب تسهیل حضور دانشجویانی در دانشگاه‌های کشور می‌شود که عمدتا تراز علمی قابل قبولی ندارند. تصاحب صندلی‌های دانشگاهی نخبگان این کشور، توسط این گروه از دانشجویان خسارات جبران ناپذیری را به نظام سلامت و علوم پزشکی وارد خواهد کرد. به نحوی دیگر این چنین تصمیماتی بازی با سلامت آیندگان است.

۳- در مصاحبه‌ اخیر منتشر شده جنابعالی در خصوص برگزاری آزمون صلاحیت علمی، خاطر نشان می‌کنیم آزمون صلاحیت علمی به هیچ عنوان نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای کنکور سراسری که مجرای عمومی ورود دانش آموزان به دانشگاه‌ها است، قرار گیرد. اجرای چنین مصوبه‌ای به معنای حقیقی دور زدن کنکور سراسری و فرار از ارزیابی است.

در پایان برخود لازم می‌دانیم تا نگرانی‌های خود به هرگونه تصمیم نادرست در این خصوص را اعلام نماییم و از جنابعالی خواهشمندیم با بررسی همه جوانب، به دور از هرگونه سوگیری به تصمیم مجدد اقدام نمایید.
همچنین اعلام می‌داریم، جنبش دانشجویی انقلابی و مسلمان جهت جلوگیری از بی عدالتی و سرخوردگی خیل عظیم دانش آموزان تا بررسی مجدد تصمیمات اخیر و شفافیت کامل، این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

رونوشت:
جناب آقای دکتر باقری فرد معاون محترم اموزشی ورازت بهداشت (جهت استحضار)
جناب آقای دکتر طبائیان مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت (جهت استحضار)
جناب اقای دکتر محمدیان مشاور اجرایی معاون آموزشی وزارت بهداشت (جهت استحضار)

انتهاي پيام/4167/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته