دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1395 - 15:09

پهپادها به دنبال یافتن بهترین گیاه برای سوخت زیستی

گروهی از محققان آمریکایی تصمیم دارند که با کمک پهپادهای هوایی و زمینی، بهترین نوع سورگوم (گیاهی از خانواده غلات است که در ایران ذرت خوشه‌ای نامیده می‌شود) را برای تولید سوخت زیستی پیدا کنند.
کد خبر : 79347

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Engadget، این محققان قصد دارند برای تست این روش، با به‌کار‌گیری یک هلی‌کوپتر خودمختار 11 کیلوگرمی با قابلیت تصویربرداری مرئی و با استفاده از مادون قرمز حرارتی و لیزر لیدار، زمینی به مساحت 10 مترمربع را جست‌وجو کنند و اطلاعات مربوط به زمین را جمع‌آوری کنند.


این ابزار خودمختار می‌تواند هر دو هفته یک بار به مدت 20 دقیقه بر فراز زمین پرواز و تصاویر و اطلاعات لازم را جمع کند. محققان با کمک این داده‌ها به دنبال گیاهی می‌گردند که بیشترین رشد را دارند. به همین منظور نیز قرار است از دو پهپاد زمینی نیز استفاده شود تا اطلاعات مربوط به اندازه گیاهان را نیز جمع‌آوری کنند.


گیاه سورگوم یکی از بهترین جایگزین‌ها به جای ذرت در تولید سوخت زیستی است. مقاومت این گیاه در مقابل خشکسالی بالاست و تقریبا در هر شرایطی رشد می‌کند. اما مشکل محققان این است که هنوز نمی‌دانند کدام گونه از سورگوم بیشترین سازگاری را در تولید سوخت زیستی دارد.


دپارتمان انرژی آمریکا سال گذشته 30 میلیون دلار را صرف یافتن تیم‌های مختلفی کرده است که بتوانند با استفاده از ربات بهترین گونه سورگوم را پیدا کنند. این تیم خاص معتقد است که استفاده از پهپادها پروسه یافت بهترین گونه سورگوم را تسریع بخشد.


مترجم: نسترن صائبی




انتهای پیام/

برچسب ها: پهپاد ربات
ارسال نظر
قالیشویی ادیب