دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1395 - 16:05
رئیس مرکز رشد واحدهای فناور سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در گفت‌وگو با آنا خبر داد

65 میلیارد تومان، گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان تا پایان سال 94

دکتر علیرضا عشوری، رئیس مرکز رشد واحدهای فناور سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از گردش مالی 65 میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان این سازمان تا پایان سال 94 خبر داد.
کد خبر : 78402

علیرضا عشوری، رئیس مرکز رشد واحدهای فناور سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «موافقت اصولی برای راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در سال 1382 و موافقت قطعی آن 5 سال بعد یعنی در سال 1387 گرفته شد.»


او گفت: «این مرکز رشد جزو مراکز رشد نمونه وزارت علوم است؛ از این لحاظ که ما نه تنها فضای دفتری بلکه فضای کارگاهی نیز در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهیم. بیشتر مراکز رشد دانشگاهی چون به داخل شهر محدود شده‌اند، امکان توسعه فضای کارگاهی ندارند.»


عشوری افزود: «در چند سال گذشته قریب 8000 مترمربع فضای کارگاهی در این مکان توسعه یافته است. در حال حاضر نیز 82 شرکت دانش‌بنیان و واحدفناور در مرکز رشد سازمان فعالیت می‌کنند که از این تعداد 36 شرکت دانش‌بنیان هستند و پرونده 15 شرکت نیز برای دانش‌بنیان شدن در حال بررسی است.»


او انواع مراکز رشد را برشمرد و گفت: «مراکز رشد به دو دسته تخصصی و جامع تقسیم می‌شوند. مراکز تخصصی در زمینه صنعت نفت، صنایع غذایی، صنایع خاص و ... است. اما مرکز رشد سازمان جزو مراکز رشد جامع است و فعالیت‌های مختلفی در زمینه‌های صنایع غذایی و دارویی تا زمینه‌های فنی- مهندسی، فناوری نانو و مهندسی پزشکی در آن انجام می‌شود.»


رئیس مرکز رشد واحدهای فناور سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: «مرکز رشد ما در حال حاضر حدود 600 نفر پرسنل دارد و اکثرا دارای تحصیلات کارشناسی‌ارشد و دکتری هستند. گردش مالی شرکت‌های این مرکز در سال گذشته بالغ بر 65 میلیارد تومان بوده است و بعضی از شرکت‌ها توانستند محصولات خود را به کشورهای قزاقستان، روسیه و مالزی صادر کنند.»


او افزود: «مهمترین برنامه‌ ما در سال 95 تلاش برای راه‌اندازی دفاتر بازاریابی جهت تبلیغات شرکت‌ها در خارج از کشور است و امیدواریم از این طریق بتوانیم زمینه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم کنیم.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته