دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1395 - 11:51
در مراسم معارفه رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی:

مجتبی صدیقی: با بازنگری در تشکیلات فدراسیون، برای ورزش بانوان برنامه‌ریزی شود

دکتر مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در مراسم معارفه دکتر محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی بر برنامه‌ریزی جدید فدراسیون درباره ورزش بانوان تاکید کرد.
کد خبر : 77362

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با تشکر از زحمات سرپرستان قبلی و همکاران و سرپرست سابق این فدراسیون برای برگزاری انتخابات فدراسیون گفت: «حضور 52 عضو از 53 عضو در مجمع و رای قاطع برای نامزد منتخب، نشان از پشتیبانی جامعه دانشگاهی کشور از رئیس جدید این فدراسیون دارد.»


او افزود: «کسب رتبه نهم ایران در بازی‌های دانشجویان تابستان سال 94 (کره جنوبی) نشان داد که سرپرستان گذشته زحمات بسیاری را برای پیشبرد ورزش قهرمانی و حرفه‌ای دانشگاهی انجام داده‌اند، ولی کار امروز این فدراسیون سخت‌تر از قبل است چرا که باید برنامه‌های پیش‌رو را با هدف حفظ موقعیت فعلی و حتی ارتقای رتبه برنامه‌ریزی کنند.»


صدیقی گفت: «فدراسیون یک بازوی قدرتمند ورزش دانشگاهی است که در کنار اداره کل تربیت‌بدنی و پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی حرکت می‌کند. این مجموعه، نیازمند حمایت همه جانبه از جامعه دانشگاهی و مسئولان ورزش کشور است. فدراسیون نماینده همه بخش‌های آموزش عالی و دانشگاهی کشور در بخش ورزش حرفه‌ای و قهرمانی است. این مجموعه باید بیش از پیش به سمت تمرکززدایی و واگذاری نقش بیشتر به دانشگاه‌ها برود و از پتانسیل همه بخش‌ها در اعزام‌ها و برنامه‌های توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی و حضور در عرصه‌های بین‌المللی بهره ببرد. حضور در مسابقات دانشجویان و المپیادهای ورزش دانشگاهی برای شناخت چهره‌های شاخص یکی دیگر از وظایف فدراسیون است.»


رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: «معتقدم انجمن‌های ورزشی باید از قبل فعال‌تر شده و برنامه‌ریزی بهتری را برای توسعه ورزش دانشجویی داشته باشند. در کنار آن بر حضور فعال‌تر بانوان تاکید دارم و توصیه می‌کنم که ضمن بازنگری در تشکیلات فدراسیون، برنامه‌ریزی خوبی برای ورزش بانوان انجام شود. مهم‌ترین برنامه فدراسیون از همین امروز باید حضور پررنگ‌تر در یونیورسیاد سال آینده چین تایپه و حفظ و تکرار مقام نهم سال گذشته و حتی ارتقا به رتبه‌های بالاتر بازی‌های دانشجویان جهان باشد.»


صدیقی افزود: «حضور پررنگ در میادین بین‌المللی و مدال‌آوری و اهتزاز پرچم ایران بسیار پرارزش است و این مهم با برنامه‌ریزی دقیق، استفاده از همه پتانسیل دانشگاهی و حضور همه‌جانبه همه عوامل ورزش دانشگاهی محقق می‌شود.»


او همکاری فدراسیون با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های فدراسیون دانست و گفت: «امیدواریم با حمایت همه جامعه ورزش کشور شاهد توفیقات بیشتر ورزش دانشگاهی در آینده باشیم، در کنار همکاری با نهادهای ورزشی باید با جدیت به فکر حضور حداکثری اسپانسرها و حامیان مالی قدرتمند بوده و در قالب اعتبارات برنامه‌های خود را پیش برد. البته این امر باید با نظارت دقیق و با شفافیت انجام شود.»


دهخدا رئیس جدید فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: «اولویت برنامه‌های من توسعه ورزش دانشگاهی در بخش حرفه‌ای و بین‌المللی است. تمام برنامه‌های فدراسیون با مشورت از همه بخش‌های ورزش دانشگاهی و با نظارت هیئت رئیسه و رهنمودهای مسئولان آموزش عالی دنبال می‌شود.
در تلاش هستم تا تشکیلات فدراسیون و انتخاب اعضا و مسئولان منطبق با استانداردهای ausf و FISU و الگوبرداری از سازمان‌های بین المللی باشد. در کنار آن یکی از اولویت‌های فدراسیون پررنگ‌ترکردن نقش بانوان در اعزام‌ها و برنامه‌های ورزش بین‌المللی دانشگاهی است و تلاش می‌کنیم تا این امر محقق شود.»


دهخدا افزود: «یکی دیگر از اولویت‌های فدراسیون، برون‌سپاری برنامه‌ها و اعزام‌ها به بخش‌های مختلف ورزش آموزش عالی و بهره‌برداری از همه پتانسیل ورزش دانشگاهی است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته