دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1395 - 11:03

پهپادهای جیبی برای سربازان آمریکایی سفارش داده شد

پشتیبانی هوایی برای نیروهای زمینی در هر جنگ و میدان نبردی از اهمیت حیاتی برخوردار است و اکنون ارتش آمریکا قصد دارد با تولید انبوه پهپادهای جیبی، هر سرباز نیروی زمینی را مجهز به پشتیبانی هوایی مخصوص به خود کند.
کد خبر : 75859

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از ArmyTimes، ارتش نروژ و بریتانیا اکنون چند سالی است که پهپادهای مینیاتوری برای سردسته هر گروه از سربازهای خود خریده‌اند تا گروهانی که به مأموریت می‌رود بتواند دید دقیق و کامل هوایی از محل مأموریت خود داشته باشد اما این پهپادها بسیار گران قیمت‌هستند و از آنجایی‌که معمولاٌ به‌صورت یک بار مصرف استفاده می‌شوند و برگشتی برای اعزامشان متصور نیست، استفاده از آنها نیز محدود است.


اکنون پنتاگون اعلام کرده که سفارش ساخت پهپادهای جیبی با قیمت مناسب را ثبت کرده است تا با تولید انبوه این وسایل، قیمت آن را برای استفاده در میدان نبرد پایین بیاورد.


پهپادهای ارتش آمریکا هرکدام کمتر از 100 گرم وزن دارند و ظرف کمتر از یک دقیقه آماده پرواز می‌شوند. این پهپادها می‌توانند حداکثر 15 دقیقه به گشت هوایی در اطراف محل بپردازند و دید کاملی از پشت تپه یا اطراف یک ساختمان به سرباز مخابره کنند.


این پهپادها ابعادی تقریبا به اندازه یک سنجاقک بزرگ دارند و هدف قرار دادن آنها با گلوله کار تقریبا غیرممکنی است. پهپادهای شخصی که با نام «حسگر ساخته شده برای خدمت» سفارش داده شده‌اند، قرار است به زودی یعنی از سال 2018 در تیراژ وسیع دراختیار نیروهای عملیاتی آمریکا قرار گیرند.


استفاده از این پهپادها در مناطقی که امکان دید هوایی از ارتفاع بالا وجود ندارد یا نیاز فوری به پوشش اطلاعاتی از طریق پشتیبانی هوایی ممکن نیست، کارآیی زیادی خواهد داشت. پنتاگون اعلام کرده است سفارش تعداد کافی از این پهپاد برای بزرگترین ارتش جهان موجب شده تا قیمت تمام‌شده این محصول صرفه اقتصادی لازم را داشته باشد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته