دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1393 - 09:41
در دومین همایش ملی علم و ورزش

رئیس واحد بوشهر: امکان برگزاری تمام مسابقات ملی در حوزه ورزش را داریم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با توجه به سال تأسیس رشته تربیت بدنی در واحد بوشهر اظهار کرد: برای نخستین بار در استان بوشهر رشته تربیت بدنی سال 81 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر تاسیس شد.
کد خبر : 7341

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر یوسف قیصری در دومین همایش ملی علم و ورزش با بیان اینکه اکنون در زمینه ورزش امکانات بسیار مناسبی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، بیان کرد: زمین والیبال ساحلی، استادیوم ورزشی، پیست تارتان دوومیدانی، خوابگاه و هتل ورزشکاران از جمله امکانات مناسب ورزشی در این واحد است.


رئیس واحد بوشهر با اشاره به کمک ها و تلاش‌های دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امر توسعه ورزش دانشگاه و تاسیس باشگاه ورزشی، اظهار کرد: تدوین و تصویب ورزش‌های راهبردی و 16 میلیارد تومان اعتبار ورزشی از اقدامات مفید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه ورزش است.


قیصری با تقدیر از معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: اختصاص اعتبارات مناسب برای تکمیل امکانات ورزشی دانشگاه، از سوی دکتر دادگان به پیشرفت ورزش در دانشگاه کمک کرده است.


این مسئول با توجه به اقدامات صورت گرفته درخصوص ساخت استخر شنا در واحد بوشهر، خاطرنشان کرد: با امکانات ورزشی مناسبی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر وجود دارد، در آینده‌ای نزدیک امکان برگزاری تمام مسابقات ملی و بین المللی را خواهیم داشت.








گائینی: اکنون هفت میلیون دیابت نوع دو در کشور وجود دارد و پیش بینی می شود در سال 2030 این آمار به مرز 500میلیون در جهان برسد

سرپرست علوم ورزشی وزارت علوم و تحقیقات هم در دومین همایش ملی علم و ورزش که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد، گفت: اگر تغییرات فیزیکی از زمان انسان‌های اولیه نبود شاید این تحولات علمی و دانش به این خوبی، در دسترس ما نبود.



دکتر گائینی غذای اول انسان های پیشین را به ترتیب پروتئین، چربی و کربوهیدرات عنوان و اظهار کرد: در دنیای امروزی جای پروتئین وکربوهیدرات جابجا شده است. در انسان های امروزی مقاومت انسولینی وجود دارد اما در انسان‌های اولیه حساسیت انسولینی وجود داشت.


سرپرست علوم ورزشی وزارت علوم و تحقیقات به دو نکته مهم درباره تغییرات انسان‌های امروزی اشاره کرد و گفت: نکته نخست اینکه مثل انسان اولیه پدیده‌های تکاملی همچون حوادث پیش رو و نیز نکته دوم تحت تاثیر قرار گرفتن اطلاعات علمی انسان امروزی در زندگی خود که باعث تغییر می‌شود.


وی ابراز کرد: فقط یک حرف در علوم ورزشی است و آن توسعه تامین سلامت است؛ باید با بدن خود خوب رفتار کنیم و با شناخت از علم به راحتی خداشناس می‌شویم.


گائینی گفت: اکنون هفت میلیون دیابت نوع دو در کشور وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود در سال 2030 این آمار به مرز 500میلیون در جهان برسد.


سرپرست علوم ورزشی وزارت علوم و تحقیقات همچنین گفت: اگر یک معلم سالم غذا خوردن را به یک فرد بیاموزد در واقع یک رفتار اخلاقی صحیح را به او آموخته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب